Egypt - Cestopisy

Color canyon

Grand Safari na Sinaji ...

Za dva dny po zdolání Mojžíšovy hory nás čekal výlet do barevného kaňonu. Dva dny jsme masírovaly lýtka, lenošily u vody a snažily se vyhýbat pevné obuvi, abychom ve středu ráno stály ready před hotelem se svačinovým balíčkem. Program měl být následující: pouští ke Color canyonu, potápění a prohlídka Dahabu.

Džíp tentokrát přijel včas, už byl plný mladých párů..tři polské a jeden z Ukrajiny. Průvodce Magdi zkontroloval pasy, nevěřícně zíral na množství egyptských známek a po upozornění, že jsou to nové pasy se zeptal, jestli jsem tam vdané o))). Na parkovišti za Sharmem nás vysadili na snídani a tak kdo měl co snídat, snídal..a to jsme byly jen my dvě s dcerou, ostatní balíčky prý nedostali, přestože to nahlásili..a to prosím byli v 5* hotelu. Po snídani jsme se sešli kolem džípu a našeho beduínského řidiče, ale ten se do auta nehrne, začíná telefonovat a pak říká, že druhá skupinka má nějaký problém. Za hodinu a půl se vrací Magdi s druhým džípem a další skupinou. Tak jestli jsem se divila na Mojžíšově hoře Rusce v žabkách..tak tady to bylo dílo..děva v bílem tílečku, dlouhé bílé sukni až na paty, zlatých pantoflíčkách a zlatou kabelkou. Magdi na nejvyšším stupni zuřivosti. Ukrajinský pár přesadili do džípu k Rusům, přestože se bránili, že oni umí anglicky a mladá Ukrajinka byla z toho docela nešťastná, k nám přidali další Poláky. Nasedlo se a jedem. Po cestě Magdi vysvětluje, kde nastal problém..Rusové před hotelem nečekali, musel je budit a čekat, až si dají sprchu a nasnídají se…na závěr přidává poznámku : “ že já osel se učil tu ruštinu“. A pro mě a dceru má zprávu od CK..dostaly jsme dárek, místo obyčejného Safari jsme dostaly Grand Safari..bez příplatku. Byly jsme totiž jediné, tak nás přidali k této skupině a pojedeme znovu na klášter SV. Kateřiny. Tak rychle v batůžku hledáme papírek a píšeme své přání, abychom ho mohly dát do větví „hořícího keře“ a čekat, jestli se splní.

Znovu absolvujeme cestu ke klášteru, tentokrát za denního světla. Před klášterem upozorňujeme Poláky, že ženy do kláštera musí mít dlouhé sukně nebo kalhoty a aspoň krátký rukáv. Polky mají ramínková tílka, tak jim půjčujeme naše šátky, Magdi to důsledně vysvětluje i Ruskám..zbytečně. Následuje křik u vstupu do kláštera, Rusky nakonec dostávají dlouhé pláště a nadávají celou cestu. My s dcerou už se v klášteře moc nezdržujeme, papírky s přáníčkem byly umístěny za plot ke keři a jdeme si sednou do restaurace na nějaké pití.

Sluníčko začíná připalovat, když se vydáváme na cestu do pouště, asi po hodině sjíždíme ze silnice a začíná safari. Řidič bravurně zdolává písečné duny a když se zahrabe a už máme strach, že buď budemem hledat kameny na podložení kol nebo pokračovat pěšky..vycouvá a nakonec přejede. Super cesta. Asi po 45 min zastavuje pod skálou a všichni vystupujeme. Bereme sebou jen láhve s vodou a foťáky, vody bylo málo, jak jsme posléze zjistili. Já nechávám na sedadle i šátek na hlavu, čehož lituju už brzo. Vylézáme na skalnatou pláň..slunce nad hlavou a na teploměru musí být snad 60 stupńů. Těšíme se na stín mezi skalami.

Jenže to nebude procházka.. ještě že jsou ve skupině pořádní chlapi, vysazují nás na kameny, pomáhá i řidič. Rusky si svazují sukně mezi nohama a nadávají (a nepřestaly až do večera). Začíná se mi to líbit..skály mění barvy i tvary, občas je mezi stěnama jen 50 cm místa, občas sklouzáváme po zadku dolů, abychom hned vzápětí lezli zase nahoru. Dochází voda..všichni už jsme mokří, pot nám kape z vlasů. Polkám se dělá špatně, usedají do malého stímu, já hledám závan chladného průvanu. Beduín se usmívá, říká, že to nejhezší nás teprve čeká. A není jiné cesty než dopředu..Pro jistotu zůstáváme s dcerou poslední, kdyby některá z Polek zkolabovala, daly jsme jim poslední zbytky naší vody, tak se drží. Postupujeme pomalu..přes průrvy se musí po jednom. Před poslední se jedna Polka rozpláče, že to nezvládne. Je to průrva asi 4-5m hluboká, musí se nohama a rukama zapřít o stěnu a pomalu se sunout zadáma po stěně dolů. Beduín pomáhá, stojí uprosřed stěny na kameni, Magdi nás chytá dole, šťastný, že to všichni přežili..hlavně ruské slečny. Vracíme se k džípům, netoužíme po ničem jiném, než doušku chladné vody. ale zážitek to byl bezva. Pokračujeme přes poušť na silnici a hurá do Dahabu. Řidič předvádí bravurní kousky, u pobřeží se dokáže s džípem vtěsnat mezi skály snad na centimetr. V Dahabu zamíříme přímo k Blue Hole, v restauraci na sebe hodíme plavky, šnorchl a hurá do vody…kromě Rusek, které sedí a nadávají o)). Musím říct, že z té černé hlubiny mi běhal trochu mráz po zádech. Ale moře nás osvěžilo, než jsme vylezli z vody, byl nachystán oběd, tak hurá na jídlo, než nám ho sní psi a kočky, kterých se tam ometalo pod stoly víc než dost.

Poslední bod programu..nákupy v Dahabu jsme vypustili, nic jiného než v Sharmu bychom asi stejně neviděli. Unavené nás řidič vysazuje před hotelem, dostává od nás tučný bakšiš..byl fakt bezva. Večer jsme ještě skočily do bazénu..měly jsme za sebou super den..příště znovu, takovýchto kaňonů je tam víc, ale na začátku září ne..počkáme si na chladnější počasí.

albumimgj0008144

Color canyon

01.05.2007

Mirivoj
23.10.2009 20:55 89.103.147.***

Všem vám závidim,že jakžtakž snášíte ty vedra,já umírám při 30 a proto se tam nikam nepodívám,letos chci zkusit leden,tak uvidim,doufám,že tam bude i méně Rusů.

nadka 10.07.2008 07:52

moc pěkné. 50 cm mezi stěnama, to se musím přeměřit. :-D 8-O

AGNEZ5 10.05.2008 22:07

COLOR CANYON SE MI PRO NEDOSTATEK ČASU V TABĚ NEPODAŘILO ABSOLVOVAT.TAK MOC DÍK ZA HEZKÉ POČTENÍČKO.PŘÍŠTĚ BUDE NA PRVNÍM MÍSTĚ.FOTKY MÁŠ TAKY MOC HEZKÉ.DÍK. :-P :-P

tulika 07.07.2007 12:35

Pro Irenu..byla jsem v Sharmu hotel Palermo..z centra Old sharmu asi 15-20 min pěsky hezkou procházkou, na pláž jsme jezdili hotelovým busem.

mar
04.07.2007 13:52 194.212.92.***

Pěkné, až jsem dostala chuť si to také vyzkoušet.Určitě tam pojedem!! :-D

Irena Nyklová
24.06.2007 16:55 81.90.164.***

Ahoj. 8-)moc hezky napsáno. Fotky jsou hezké. Chtěla jsem se zeptat jak je daleko hotel od města? A jak je to s dopravou z hotelu do Taby? V březnu jsem byla v Dahabu, hotel Happy life vilage. Z hotelu jezdil 3x denně mikrobus do Dahabu. Byla to super dovolená.Jsme skupina orientálních tanečnic a tak jsme egypťnům i zatančily. :-P
My jsme byli v bílém kaňonu, několikrát jsem měla pocit že se zaklíním ve štěrbinách a budou mě muset vysekávat (jsem Slovanský typ postavy :-P)ale prolezla jsem!!
Řidiče jsme měly bezvadného, ;-) dělal s Jeepem i s námi psí kusy!!Tak jsme byly od křiku skoro ochraptělé 8-O Mojžíšovu horu jsem absolvovala tam i zpět na velbloudovi a byl to tedy ZÁŽITEK!!Kdo má rád klidné prostředí bez řevu diskoték do 4hodin do rána - prostě ideální dovolená.Teď mě právě zajímá Taba.Děkuji :-D

Irena Nyklová
24.06.2007 16:52 81.90.164.***

Ahoj. 8-)moc hezky napsáno. Fotka jsou hezké. Chtěla jsem se zeptat jak je daleko hotel od města? A jak je to s dopravou z hotelu do Taby?V březnu jsem byla v Dahabu hotel Happa life vilage. Z hotelu jezdil 3x denně mikrobus do Dahabu. Byla to super dovolená.Jsme skupina orientálních tanečnic a tak jsme egypťnům i zatančily. :-P
My jsme byly v bílém kaňonu, několikrát jsem měla pocit že se zaklíním ve štěrbinách a budou mě muset vysekávat (jsem Slovanský typ postavy :-P)
Řidiče jsme měly bezvadného, dělal s Jeepem i s námi psí kusy!! 8-O Mojžíšovu horu jsem absolvovala tam i zpět na velbloudovi a byl to tedy ZÁŽITEK!!Kdo má rád klidné prostředí bez řevu diskoték do 4hodin do rána - prostě ideální dovolená.Teď mě právě zajímá Taba.Děkuji :-D

zdenička 12.06.2007 20:24

Hezky popsáno a moc pěkné fotky. ;-)

Renys 07.05.2007 16:31

V Kaňonu jsme byli v únoru 2003 a bylo to super :-P Je to náročnější, ale rozhodně doporučuji :-D

Marcela 06.05.2007 11:20

:-P Dobře napsáno,určitě si to nenechám ujít. :-P

Patsy81 01.05.2007 17:49

Úžasně popsáno, vážně jsem se pobavila nad spolucestujícími ;-) a nemůžu se dočkat, až kaňon vyzkouším. díky