Egypt - Cestopisy

...další malé povídání

...další malé povídání,povídání o všem,povídání o odpočinku, o výletech,o lidech, prostě povídání o báječné dovolené...

Hurghada,hotel Giftun,listopad 2008.

….už jenom hromada vypraného a zatím nevyžehleného ošacení mi připomíná moji podzimní dovolenou,tak rychle to všechno uběhlo.Ne,pardon, mám ještě spousty fotek, spousty zážitků, spousty vzpomínek a ty prostě s vyžehleným prádlem do skříně neuklidím ,ty nebudou čekat na slunečné počasí a nebo na další cestu do Egypta…ty jsou v mém já.
Vypadalo to všelijak….špatně jsem si koukla svoji smlouvu,původně jsem měla pracovat ještě listopadu,pak nám z cestovou oznámili, že nám dovolenou krátí o jeden den,při přebírání letenek v CK se slečna tvářila tak velmi učeně,že jsem chtěla odejít bez letenky… Máme pár dnů do odletu,moje kolegyně a kamarádka (Kajman ji nazval mojí manželkou)propadá chaotickému nakupování a balení „důležitých“ věcí, bez kterých se na dovolené určitě neobejde (blbost, všechno co zapomenu,v Egyptě koupím),ale ona má pocit,že to není ta správná „evropská kvalita“.V den odletu začínám „blbnout“ i já,jako bych odjížděla poprvé(oni kluci už jsou zvyklí),takže mám pocit,že pokud jim něco nenachystám, tak prostě moji nepřítomnost nepřežijí.No a když mi „spolucestující “ v poledne zavolá,jestli už mám zabaleno, tak bych nejraději vraždila…ona je sama,takže stíhá…no a já balím formou „žaves“,kdo neví co to znamená – vysvětluji – prostě „žádné velké s…í“.něco jsem naházela do kufru, je jasné, že polovinu věcí vůbec nepotřebuji,ale je zabaleno,zamknuto,zafoliováno,takže už nic neměním.
Kufry do auta, Gustav už cítí,že není něco v pořádku a začíná být velmi apatický(on moji nepřítomnost nesl opravdu velmi těžce),cestou domů z letiště „počůral“ celé auto(teda nevím kdo to měl ukryto, když váží 2,5 kg),no a potom se s nikým nebavil dva týdny… Letíme s Travel servisem,chvíli nám dalo práci najít tu správnou přepážku,pak se trochu zaseklo odbavování,ale do odletu jsme to všechno zvládli, kupodivu nebylo ani zpoždění,takže hurá, letíme….
Nebudu se rozepisovat každém dni, o každém kroku…to by byl román,vzpomenu jen to nejdůležitější…. Pondělí 17.listopadu – jednak nám Američani zrušili vízovou povinnost, ale co je důležitější – Orbioňáci mají sraz v Praha Café.
Jsem tam první,v klidu si dám bramboráček a pivko, pozdravím se se Zdeňkem, zavzpomínáme, projedu poštu a potom už jenom čekání kdo přijde… „Ahoj Dášo“:za ouškem mi zazněl tento pozdrav,otočím hlavu na rozesmátou blondýnku a jsem mimo….nevím kdo to je,takže si trochu oživujeme kdo,co,kdy a kde a v závěru vím že je to CatarinaT,kterou jsem znala po hlase,přes e-mail a sranda, dříve než ji, jsem znala jejího Egyptského manžel(musím konstatovat, je to sympaták) a no a pak už se to pomalu scházelo…Nedá se to všechno interpretovat, ale bylo to úžasné,všichni si toho chtěli tolik povědět…Manura,naše sluníčko a dobré srdíčko,Kajman a jeho Vodní víla,Zub a jeho Jana (nevím, jestli Zub ví, co to slovíčko znamená v Arabštině…)moje maličkost a kolegyně Jolana zástupce národnostní menšiny slovensko-maďarské,Leyla,Lenka D.G.I.,i s manželem,některá jména jsem si ani nezapamatovala,jo taky Štěpán, zahradník z Vyškova, který si Egypt dopřává každý rok a alespoň na měsíc…prostě lidičky,kteří to tam milují a něco je pořád „táhne“ zpět.Kluci z PC byli úžasní, samozřejmě „kraloval“ Silvester,“špatný muslim a černý skinhead“,no a někdy po jedenácté večer nás taxíky rozvezli zpět ke našim hotelům….a ještě dlouho do noci jsem byla plná dojmů a všechno jsme to při skelničce dobré „prevence“ probírali…No a důležitá věc - dohodli jsme čtyřkolky s Lenkou D.G.I.- tak se moc těšíme…..
Dny,které nás od výletu dělili jsme strávili v sladkém nic nedělání, povalování u bazénu, večerníma procházkami no a přiznám taky trochu prací… Je to tady,pátek 12.45 hod., podle pokynů Lenky nás vyzvedává mikrobus,koukám – je to podle „evropského času“, tedy na čas a bez zpoždění, v busíku už nás vítají Kajman a Zub se svými polovičkami…tak se nedivím, že Kajman mě přidělil Jolanu….jenom to néééééééééééé,já jsem opravdu, ale opravdu na „kluky“, a vyrážíme směr Safaga – kancelář Lenky a potom na základnu do pouště.Tohle musím vzpomenout – při cestě na základnu,v autě byla i Lenka,plus jsme měli policejně-bezpečnostní doprovod,řidič špatně najel na „dálnici“,no tak to neřešil a pádili jsme s policejním požehnáním asi 10 km v protisměru…. Jsme na základně,ujímá se nás jeden z pracovníků a jdeme se maskovat….po chvilce je z nás parta „al kajdíků“,před základnou nás čekají nastartované čtyřkolky,malá zkušební jízda a hurá do pouště…Nevím podle jakého klíče nám byli stroje přidělovány, ale na první zastávce(jezírko s vodou v poušti)jsem byl přesunuta na jiný stroj (že bych se tomu mladíčkovi líbila!!!!škoda,že tu nemám smajlíky…) a pokračovalo se.Nebudu to celé popisovat,mnozí z vás už to vyzkoušeli no a kdo ne, tak to určitě zkuste,je to bomba,zážitek,prostě adrenalin.Nemá to nic společného s komerčními výlety od velkých společností,je to prostě výlet party lidí do pouště,mladíček od Lenky nám předvedl nějaké výstřední kousky,popili jsme čaj u beduínů(opravdických),ochutnali chleba,povozili se na velbloudovi(jen ti odvážní) a za soumraku jsme uháněli pouští zpět na základnu…Lidi já si připadala jak v nějakém filmu…poušť,prach a písek,divoký „stroj“,rozevlátý šátek….(nějak mi to na té hlavě nedrželo)a pořád jsem se ohlížela jestli mne nepronásleduje nějaký krásný,mladý beduín s uhrančivýma očima….Sameho neblbni a probuď se…..co by s tebou dělal,ale představa to byla nádherná! Horší to bylo večer v hotelu…křeče v ruce, bolavá záda,svalovka…jo to je tak, když bába začne blbnout,ale stálo to za to,klidně si to zopáknu a ne jednou….Lidičky a vy,co jste tam nebyli,jeďte…. Další dny naší dovolené byli ve znamení odpočinku.Večer jsme vyráželi s kamarády na toulky po staré Hurghadě,popíjeli jsme čaj v těch docela obyčejných pouličních čajovnách,byla jsem na golfu v El Gouně,provedli mne po různých stavbách,takže mám perfektní přehled o výstavbě bytů v Hgr a také o cenách…ale pořád převažovalo to úžasné „klidno“,které mne provázelo celou dovolenou.Opravdu se nedá napsat o všem…ale třeba tom, jak jsem se nechala „hloupě“ napálit a okrást taxikářem…když mám tolik zkušeností a nebyla jsem tam poprvé, pozor lidičky,kradou a podvádějí,takže žádná dýška,vybral si to ten jeden ,co mě okrad…Také bych mohla psát o procházkách večerními uličkami a o oblíbeném „sportu“ nás žen – tedy shoping.Prostě do toho krámku musíš vlézt,musíš to kouknout, musíš trochu smlouvat no a na konec koupit nemusíš….Koupila jsem pár „minidárečků“,pro Gustava plyšového psa a pomalu se to krátí…zase balit,nechce se mi,chci zůstat ještě pár dnů….jenom tak tři,čtyři,déle by to ti moji kluci asi nevydrželi…(vydrželi,ale i mě už bylo smutno),tělíčko (no nevím,jestli ho pojmenovávám dobře)chytilo tu správnou barvu,tentokrát jsem toho moc nepřečetla,ale jsem plná síly,odpočatá a mohu se vrátit do víru všedních dnů….golfová sezona se blíží závratnou rychlostí… Jsem doma,let zpět byl příšerný,parta „namazaných „potápěčů nám to opravdu zpříjemnila…,ale zase po druhé stránce nám cestovka vrátila alespoň půl dne….
V Praze mě vítá Gustav,tolik radosti a štěstí v psích očkách toho mého drobečka,beru ho do náručí a už se mne nepouští…bojí se,že ho zase opustím.No a můj muž?Taky byl šťastný a je šťastný,že mě má a že se k němu vracím, no a na oplátku, on se vrací ke mně….on je takový můj český „habibák“ a věřím, že spolu ve zdraví a poklidu zestárneme….
Konec.
Příští cesta možná v lednu.Nevím,netěším se,neplánuji,ale chci jet a věřím, že pojedu….