Egypt - Cestopisy

Dobří holubi se vracejí!

Po první návštěvě Eg.v roce 2005 a následné cestě do Francie 2006, se chceme znovu vrátit do této nádherné země.Je rozhodnuto, zaplaceno a vyráží se.

Mně se líbí vždycky všude, ale od té doby, co jsem přivoněla k Eg., pro mě ostatní dovolené jakoby nebyly úplné nebo dokonalé?Špatně se to vyjadřuje slovy, prostě ty pocity nejsou stejné, Eg.je pro mě jedinný a jedinečný!Chtěli jsme si vrátit do stejného hotelu, ve kterém jsme byli v r.2005, zaplatili si ho, ale na letišti v HRG nás čekalo nemilé překvapení.Delegát nám oznámil, že Sunrise garden beach je plný a jedinný odpovídající hotel je Steigenberger al dau beach.To bylo něco pro mě!Já, věčný pesimista, černý Petr, jsem nevěřila, že to vše bude v pořádku.Do hotelu nás odvezli, ubytovali a domluvili jsme schůzku s delegátem na příští den.Ubytování bylo nádherné, mé obavy se začaly rozplývat, i když mi bylo líto, že se na pův.hotelu nesetkáme s již známým personálem.Prošli jsme hotel, navečeřeli se-vše paráda, tak jsme si přestali dělat starosti.Celý pobyt se nás snažili přehodit do „našeho“hotelu zpět, ale nezdařilo se.Mezitím jsme absolvovali plavbu po Nilu, nečekala jsem to tak náročné, ale stálo to opravdu za to.Po několika hodinách cesty autobusem do Asuánu jsem na odpočívadle zjistila, že mám tak nateklé nohy, že se nevejdu ani do žabek, hi,hi, takže zbytek cesty absolvoval můj muž s mými nohami v klíně-chudák-podotýkám, že můj manžel měří skoro 1,90m, čili pro něj ta cesta musela být fakt peklo!!!Byl prostě zlatej!Měli jsme večerní program v Asuánu, západ slunce a návštěvu velkého eg.bazaru.To byla docela sranda, na Jirku všichni pokřikovali:Rambo, Rambo!Je fakt, že je celej nějak větší, než jsou oni zvyklí, byl tam kolem něj pěknej mumraj.Další den jsme jeli opět 300km autobusem k Abú Simbelu, byla to nádhera,dodatečně jsem si přečetla knihu o celé akci stěhování tohoto chrámu.Dále následoval chrám na ostrově Philae, zasvěcený bohyni Isis, který byl v 70.letech také přestěhován kvůli stavbě přehrady.V Edfu jsme viděli chrám zasvěcený Hórovi, nejzachovalejší chrám v Eg.Také Kom Ombo byl krásný, viděli jsme ho osvícený večer, jsou to vlastně 2 chrámy v jednom(jeden zasvěcený Hórovi, jeden krokodýlímu bohu Sobekovi).A nakonec jsme si zopakovali Luxor, jen se nám poštěstilo shlédnout Tutanchamonovu hrobku i s jeho mumií.Cesta byla nádherná, jsme obohaceni zase o mnoho poznatků a dojmů.Ještě párkrát jsme si vyjeli za krásami Rudého moře, kvůli tomu jsme si 3 dny před touto dovčou pořizovali podvodní digitál, takže už nám doma visí několik zvětšenin.Nakonec nás hotel tak uchvátil, že se tam vracíme-viz.Eg.2008!