Egypt - Cestopisy

Dovolená snů, aneb můžeme mít klidnou dovolenou ?

Naše druhá dovolená v Egyptě a jak jsme se opět nenudili :-)

I když nejsem pověrčivá, tak jsem byla trochu na rozpacích, když jsem zjistila, že 13.8. letošního roku připadlo na pátek. Doufala jsem, že pro mne bude i nadále šťasným dnem. Po loňské dovolené až na druhý pokus, jsme opět zariskovali a objednali zájezd už 28. ledna. Od února jsme plánovali výlety a hledali budoucí přátele. Vyšlo všechno. Začátkem srpna začínáme balit.Hurá!!! Ve čtvrtek odpoledne se necháváme objednaným transferem odvézt na letiště a nervozita stoupá. Odlétáme na čas. Ráno se už budem koupat v milovaném Rudém moři. Po příjezdu na hotel, kde nám pomohlo 10 dol a synův průkaz ZTP/P, jsme za půl hodiny na pokoji a slastně usínáme. Následovala prohlídka hotelu, zpočátku jsme trochu zklamaní, když vidíme jaká je tu mělčina. Při obědě jsme se sešli s našimi přáteli z internetu a všechno už vidíme v růžových barvách. Pátek i sobota proběhli v odpočinkové náladě. V sobotu v noci jsem já odjížděla do Káhiry, děti jsou ještě malé, takže mou vysněnou Káhiru a Luxor jsem absolvovala sama, jenže: V sobotu večer přišel faraon, ty dvě hodiny do odjezdu, byly utrpením. Strávila jsem je na záchodě a přemýšlela, kterým koncem se mám natočit. Použila jsem Antinal a k tomu pro jistotu ještě vše co jsem si přivezla z domu, preventivně :-) A přemýšlela jestli mám vůbec někam jet. Nakonec rozhodla cena výletu, přece tolik peněz nenechám propadnout, maximálně se budu muset někde převlékat. A vida, on ten koktejl z léků zabral. Káhira byla super, užila jsem si to. Po příjezdu zpět na hotel mne čekal trochu šok, dodnes nevím jestli příjemný,nebo nepříjemný. Tatínek s přáteli v lobby baru a děti mi hned hlásí, „mami, my jsme byly na discotéce“ Evidentně si to užívali také. Celé pondělí proběhlo v klidu až do večera, kdy se mi opět ozval faraon a ráno jsem měla odjíždět do Luxoru. Opět koktejl léků a scénář stejný jako před odjezdem do Káhiry. Výlety se mi vydařily a po 10 letech jsem měla 2 dny jen a jen pro sebe. Ve čtvrtek nás čeká šnorchlování na Giftunu, takže děti, musíte pořádně trénovat. Po „drsném“ tréninku, vyrážíme na Giftun. Dcera (4) je nejmenší šnorchlista a se svými napůl prázdnými rukávky působí, že se musela se šnorchlem a brýlemi asi narodit. Průvodce nás přesvědčuje, že ji za 100 velbloudů koupí, nabízí jich 20 teď a 80 za 20 let. Náš plaváček nechce ani slyšet a maminka taky ne :-) Při druhé zastávce už jsme docela unaveni, tak plaveme jen chvilku a pak děti škemrají „můžem si zaskákat z lodi?“Nevěřila jsem, že se toho dcerka odváží. Syn je autista a nemá pocit starch, ale dcerka je poseroutka. Tak dlouho se s průvodcem „špekovala“ a najedou hup a byla ve vodě, pak skákali celou hodinu. Když jsme dorazili na hotel, tak jsme padli všichni. Poslední výlet máme za sebou, teď už si budem užívat jen moře. No jo, ale tatínek nám stůně po 4kolkách a děti vlastně taky. „mámo, peníze ještě máme“ takže se stavujeme pozdravit paní Lenku, má kancelář 10 minut pěšky a při té příležitosti zjišťujeme co nám může nabídnout. Napřed jsme si mysleli, že se jen přeptáme a rozhodnem se později v klidu. Odcházíme s poukazem na nedělní odpolední výlet. Od něděle od rána mám nepříjemný pocit, že se něco pokazí. Přisuzuji to nervozitě ze 4kolek. Výlet dopadl na výbornou, vrátili jsme se v pořádku a úplně nadšení. Příště určitě vyrazíme s paní Lenkou znovu. Honem slupnout večeři, ať chytneme dětské disco. Nakonec koukáme i na animační program pro dospělé. Děti ještě chtějí pomoci animátorům sebrat polštáře. „To se nám ,taťko, ta dovča letos krásně vydařila, co?“. V tom slyším dcerku jak zoufale naříká a utíkám k ní. Upadla a rozbila si hlavu, dost ošklivě. Na jejím malém čelíčku byla i v šeru, vidět obrovská tržná rána. Popadla jsem ji do náruče a vběhla s ní na světlo. Okamžitě si nás všiml personál a holku mi sebrali a utíkali na ošetřovnu. Shrnu to, dcerku perfektně a hlavně velmi rychle ošetřil lékař, dostala preventivně antibiotika, k tomu léky na bolest a za 45 minut už klidně spinkala. Odnesla si z toho na památku 6 stehů. Dnes už minimálně viditelných. No, a předposlední den jsme trávili ve stínu a ve vodě. I přes tuto nepříjemnost, musím říct, že to pro nás opravdu byla dovolená snů. Dnes už ani nepřemýšlíme kam příští rok. I perfektní ošetření zranění dcerky nás přesvědčilo že Egypt je pro nás ideální země na doču. I přesto, že každý rok řešíme, nějaké „překvápko“ si určitě další dovču v této zemi nenecháme ujít. Tak nám prosím držte palečky ať už to konečně dopadne bez nervů :-) PS: zpáteční transfer jsme museli ukončit o 40 km dříve a zavolat si vlastní. Pan řidič nám totiž za volantem spal, takže jsme si raději zavolali o vlastní odvoz a na předposlední zastávce vystoupili :-)

MIRKA ST 07.06.2011 14:30

Tak nevím,smát se nebo litovat :-D :-(jasně smát,protože jste se ve zdraví vrátili a dovču si užili.Moc hezky napsáno ;-)

holubička74 26.04.2011 22:03
Re: Takmer ako nase dovolenky

To jaja11: moc děkuju, opravdu se na dovolených nenudíme a já už pomalu přemýšlím o tom, jestli bych si neměla začít psát osnovu pro letošní dovču. Ještě jsme totiž ani nikam neodjeli a už je veselo :-D Nejdřív žraloci, pak revoluce a to veselo kolem toho. Škoda, že nepíšeš cestopisy, třeba o té procházce bych si to docela ráda přečetla :-D I já si vše předem ověřuji a vždycky si říkám, že mě přece nic nepřekvapí, já jsem přece připravená :-D Ono se, ale vždycky něco úspěšně zadaří. Tak uvidíme letos. Ještě jednou díky a přeji spousty krásných, ničím nerušených dovolených. S pozdravem Holubička

jaja11 25.04.2011 20:32
Takmer ako nase dovolenky

Ked to citam, akoby som citala o nasich dovolenkach. Kazdy, kto ide s nami uz dopredu vie, ze sa "nebude nudit" a nieco sa urcite stane. Bud nam vyleju beton zo susedneho, rozostravaneho hotela priamo na balkon, alebo riesime lekarov, pripadne vymyslim taky vylet, ze má manzel este par rokov co rozpravat na kadejakych akciach - vid, nahanali nas sršne a hodinova prechadzka k korytnaciemu jazierku bola vysokohorska turistika s 1,5rocnym dietatom v golfkach a 2 litrami vody ( upozornujem, ze to som si dopredu nastudovala z jedneho cestovatelskeho fora a ti, co tam boli mi to odporucali ako krasnu prechadzku :-) a pod. Tak vam prajem nabuduce, nech mate dovolenku kludnejsiu a chcem pochvalit tvoj cestopis: bol krasny a vystizny :-) Jaja

Gucii 19.04.2011 20:03

držím palečky.

eddy258 04.12.2010 10:26

Trochu mi to připomíná naše cesty, taky se většinou nenudíme, potomci 10,5 a 1,5roku.....no, vždyť bysme se bez těch dětí /a tatínků ;-) ) nudily!... ;-)

LídaG. 05.11.2010 14:04

Super cestopis!Vrátilo mě to zpátky do Egypta :-P .Příště už snad žádné "vrůšo "nebude.Ale jak vás znám.............Zdravíme celou rodinku