Egypt

Dovolená v Utopii Beach

Nádherná dovolená, i když začátek tomu nenapovídal.

5.5.2011 v 00.30 odlétáme z Prahy Airbusem 320 ve kterém je strašně málo místa. Navíc před námi sedí pán který stále neví kam s rukama :-) a přesto že má vedle sebe manželku neustále šermuje rukama za svou hlavou, až mám strach že mojí ženě ublíží. V letadle si zakupuji karton cigaret za 20 dolarů. Na letišti v Marsa Alam přistáváme ve 04.50 hod. Zakupujeme víza po 15 dolarech a po splnění nezbytných formalit na letišti, zjišťujeme že delegát Eximu nás nemá na seznamu :-(. Po několika minutách se vše urovnává, nastupujeme do autobusu do kterého se sotva vejdeme a jedeme. Během jízdy nám delegát rozdává písemné informace o tom že all. inc. pro nás začíná ubytováním, ubytováni budeme mezi 12 - 14 hodinou, zmrzlina, káva (presso, turecká) atd. se platí.
Cesta rychle uběhla a jsme v hotelu. Zavazadla jsou vyložena na hromadu před budovou my vyplňujeme hotelové lístky a rozhlížíme se po recepci. První dojem je hrozný, ve vestibulu s recepcí je zatím zavřený bar, na kterém se opravdu vyjímá prázdný zásobník na juice a který je tak špinavý že pít z něho bych se neodvážil ani náhodou. Na další prohlídku není čas, protože dostáváme klíče od pokojů a náramky s tím že zavazadla nám dopraví k pokojům a jakmile začne snídaně můžeme na ni jít. Vytváříme skupinku asi 15 lidí a spolu s nějakým člověkem který nás rozvádí po pokojích, vyrážíme. Místama z kopečka, místama do kopečka, po schodech nahoru, ze schodů dolů :-D kličkujeme mezi budovama a asi po 15 minutách jsme jako předposlední u našeho pokoje. Pohled na zábradlí před naším pokojem varuje před jeho použitím a nabízí otázku, „je nové nebo už se rozpadá“? :-D Pohled do zeleně je však nádherný.
Vstupujeme do pokoje, hledám stopy po přítomnosti hmyzu a jeho likvidaci. Nacházím však pouze bílé stěny bez jakýchkoliv krevních stop po jeho vraždění. V pokoji jsou připravené čtyři půllitrové lahve balené vody, a tak tomu je i další dny. Jinak pokoj čistě uklizený, pouze u futer dveří známky rozpadajícího se dřeva, nebo hodujícího červotoče. Lampička na pokoji toho pamatuje asi víc než tušíme.
Koupelna čistá, některé její prvky jsou trochu opotřebovanější ale funkční. Zavazadla stále ještě nemáme a začínám trochu prudit při zamyšlení jak daleko je asi jídelna jak dlouho do ní půjdem. Jsem trochu chabrus na dech a cesty do schodů a do kopce nemám rád. Pokoj má balkón směrem k moři které je krásně vidět ale pohled na zpěněnou hranu reefu nevzbuzuje chuť jít hned k moři.
Konečně jsou tu zavazadla a jde se snídat!! Následujeme pána který nám přinesl kufry. Odcházíme opačným směrem než odkud jsme přišli, pár desítek schodů nahoru (asi 30) a jsme u denního baru, ten otevírá asi v 10 hod.( před ním a v budově ve které se nachází jsou také animace, uvnitř pak najdete i kulečníkové stoly a jeden ping pongový), pak do mírného kopečka, kolem bazénu s dalším barem a jsme u hlavní budovy a vstupujeme do jídelny která je vlastně přímo pod recepcí hotelu. Cesta asi 400 metrů První se sháním po pití, k dispozici je čaj (ten nemusím), tak hledám studené nápoje. Jsou tu také, v zásobníku na juice, vypadá to jako obarvená voda a taky to tak chutná. Začínám mít tik v levém oku ;-). Jdu hledat něco k jídlu. Předesílám že jsem pokud mám párky, salám a vajíčka celkem nenáročný. Nabírám si tedy salám, vypadá jako umělohmotná kolečka a stejně tak chutná. Beru si tedy párky, ochutnávám a s úctou vzpomínám na nejhorší párky u nás v republice. Vajíčka natvrdo se zkazit nedají a tak si beru pouze je, protože volská oka nevidím.Dostávám tik i do druhého oka :-) (Až asi v půlce pobytu jsem zjistil ža volské oko mi udělá kuchař který dělá mimo jiné i palačinky.) Posléze ještě objevuji že párky které tam jsou, jsou poživatelné v jídle velice podobnému našemu leču. Jsem po snídani :-(( a rozhodnut že snad někomu protáhnu dovolenou a odletím okamžitě domů, žena mne stále uklidňuje že to bude zítra určitě lepší a že dovolená není jen o jídle :-). Jdeme se tedy převléknout a podívat k moři.
Stejnou cestou jdeme zpět převlékáme se a po schodech asi tentokrát jen asi dvaceti scházíme k diving centru, kousek doprava a přes plážovou restauraci přicházíme k moři. Asi tři metry od břehu sedí pár lidí na židlích a na něco si ukazují, jdu se zvědavě podívat blíž a můj první živočich kterého vidím je nádherná chobotnička a kousíček dál ještě krásnější „rejnok s modrými fleky“ :-D, jasně, pak se dozvídám že to je trnucha. Voda je jak ve vaně, jdu trochu na hloubku a začínám šnorchlovat. Překrásné barvy rybiček o kousek dál i korálů mi vyhnaly z hlavy myšlenky na odjezd. Čas letí, oběd se podává v plážové restauraci. Tady už jsem spokojen, polévka je výborná, hlavní jídlo je výběr s několika druhů mas a příloh. Já si vybírám hovězí které mi připomíná guláš a jsem nadmíru spokojen s chutí i měkkostí. Hned vedle pultu kde jsou jídla, dělá kuchař nějaké minutky a vedle pečou čerstvé pečivo dvě ženy, jediné které jsem viděl pracovat v hotelu.
Nápoje jsou všechny vychlazené a rozlévané z lahví.
Odpoledne se tady podává občerstvení ve formě palačinek a je tu i zmrzlina zcela zadarmo :-)!! Nevím jak později, v plné sezóně. Manželka ochutnává pivo se Spritem a je to snad první pití které ji trochu chutná. Odpoledne uteklo ještě rychleji, na večeři se chodí opět do hlavní budovy ale výběr o trochu chudší než u oběda. Pokud si dobře pamatuji, jednou se i grilovalo nějaké kuře, ale chutnalo jako sušené :-)
Třetí den už jsem si zvykl a hotel mi připadá i příjemný :-)
V noci se mi zdálo že v pokoji je dost chladno a po zkušenosti z minulého pobytu v Oassis Reef resort vypínám klimatizaci. Ajajajaj!!!! Jakmile usnu, což jediné umím opravdu bleskově, ženě se naopak zdá v pokoji příliš teplo, ale protože nechce pouštět klimatizaci, která je přeci jen trochu slyšet, otevírá dveře na balkón. Před dalším popisováním děje Vás prosím : Pokud na vás jdou komáři NEUDĚLEJTE podobnou chybu!!!!! Náhle mne budí nářek manželky a její spílání si. Rozsvěcíme, komáry nevidím ale pod sebou mám několik krvavých fleků, pravděpodobně od těch na které jsem se asi převalil a po těle neskutečný počet vpichů. Žena je na tom stejně. Je pár minut po druhé hodině a my začínáme hubit komáry. něco kolem 4.30 uléháme ale komáři útočí znovu, vylétají snad odevšad, další hodina bojů a jdeme na snídani. Pokojskému o pár hodin později ukazujeme fleky na stěnách i povlečení, prý se máme jít v klidu vykoupat. Po návratu na pokoj, je vzorně uklizeno, pokoj vystříkán, na stěnách ani stopa po noční bitvě. Ještě se pak asi tři dny občas nějaký komár objevil, ale to už se dalo rychle do pořádku.
Počasí je nádherné, voda teplá jak v kterém místě a proudu :-), prostě šnorchlujete, najednou se voda před vámi začne tetelit a jste v horké vodě nebo naopak „ledové“. Ta ledovost je polemická, ale pokud vplavete do teplé, tak věřte že jsem měl pocit že ani ve vaně nemívám vodu teplejší.
Vydali jsme se i na procházku po pobřeží, ale nejhezčí koupání bylo přímo u hotelu.
Jinak hotel sousedí s druhým který se zove Pensee a kde je myslím ordinace lékaře. Do toho hotelu sice můžete jít ale all inc. se tu čerpat nedá. Pokud zaberete jejich lehátka hned přiběhne jakýsi chasník a bleskově vás zapudí, to se stalo manželce, dokonce když se jen posadila, aby si vzala boty do vody. To mne docela rozladilo
Dovolená uběhla strašně rychle, nedostatky které byli opravdu plně vykompenzovalo nádherné šnorchlování !!!