Egypt - Cestopisy

Egypt

Oddechová dovolená-minimum zájezdů s ohledem na syna,který cestoval s námi-ale vše důležité jsme už viděli při naší první návštěvě v r. 2004. odlet 6.6.2008-17.6.2008 Hotel Sea Gull-Hurghada cestovní kancelář Firo tour

Cena dovolené:45.540,-pro 2dospělé osoby a 3leté dítě all In 12dní od cestovní kanceláře Firo Tour.Po 1x jsme měli zajištěný transfer-osobním autem nás odvezl příjemný řidič na letiště.Po příletu do Hurghady jsme si vystáli frontu na víza-musím napsat,že Firo mělo zajištěno hodně delegátů kteří nás směrovali jak na přepážku k vízům(15dolarů na osobu) tak i k autobusům-ztratit jsme se nemohli-ani kdybychom chtěli.Na recepci hotelu jsme se dostali v 6.3O a vysvětlili nám,že nástup na pokoje je od 14h,ale většinou je to nejpozději do 12h a jakmile se uvolní pokoj-dají nám ho.Prošli jsme si pláž a bazén-a náš prcek se hned svlékl a koupal se-mezitím jsme se šli 2x zeptat jestli už nejsou klíče na recepci.Na potřetí tam byli-Egyptský delegát se podíval na klíče,které nám podával a vracel je zpět-z recepce mu něco řekli a vrátili mu je-on jim taky něco řekl a vrátil jim je zpět-a oni mu je zase dali pro nás nazpátek.To už se mi moc nelíbilo-s předtuchou že ten pokoj bude mít nějakou závadu.Byl to pokoj ve 4tém patře v hotelové budově-docela daleko od pláže i bazénu-navíc se musíte pořád oblékat-při každém projití hotelovou budovou-prostě to v plavkách nejde(posledně jsme byli ubytovaní u bazénu-blízko moře).Ale nakonec jsme si řekli,že jsme na dovolené,vařit nemusíme,tak nám pár kroků navíc nic neudělá.Za donešení zavazadel jsme dali euro-a poslíček chtěl spíš egyptské libry-což doteď nechápu proč.Manžel mu říkal,že je ještě nemáme rozměněné no tak si to teda vzal.Ale chtěl dolar nebo libry-říkal něco v tom smyslu,že má problém s jejich proměnou.S manželem si myslíme,že tam byl nějaký problém,že byli kovové.Ale fakt nevím.Ve 12h nás okroužkovali(naše první dovča all in).Bylo to pohodlné,protože jsem nemusela jako dříve řešit jídlo pro prcka-když měl hlad,vždy jsem mu pro něco došla-ke konci si už chodil i sám pro zmrzlinu,kterou jsem se mu pozačátku bála dávat,aby neměl nějaké střevní potíže-ty nás nakonec postihli-ale Antinalem jsem je vyřešili.Museli jsme dávat pozor na balkonové dveře,které se dali zevnitř zavřít a pak už nešli z balkonu otevřít(jednou tam prcek zavřel manžu zatímco jsem byla v koupelně).Kvůli tomu balkonu jsem přemýšlela o výměně pokoje a taky to 4té patro-zkrátka musí být člověk jako ostříž,když mám s sebou 3leté dítě.Ale nakonec jsme od výměny upustili,protože jsme se bavili s Čechy,kteří s námi byli v letadle,že vyměňovali taky a nakonec dostali pokoj kde byl hluk a podruhé pokoj nad kuchyní kde byly zase výpary(čili smrad).

Vždy když jedu k moři-chci se koupat co nejvíc v moři,ale bohužel náš malej přišel na to že je pro něj bazén příjemnější- nejsou tam vlny a taky musím uznat,že hotel má bazén velmi pěkný.Naštěstí jsme potkali češku,která si vzala mexikánce a měli s sebou 3letého klučíka-a náš i jejich si krásně hráli tak jsme s nimi chodili na pláž a tudíž k MOŘI-super.Manža se s mexikáncem bavil anglicky a byl moc rád že si angličtinu mohl procvičovat.Měli trochu levnější dovolenou-trochu dost-měli last moment koupený 2dny před odletem.12dní all in pro 2dospělé a 3leté dítě –celkem 25tisíc od Čedoku.Cestou na večeři se ještě náš prcek musel vykoupat v bazénu,ale někdo tam rozbil sklenici a střepy napadali do bazénu,tak jsem se rozhodla že musíme koupit botičky do moře-taky z důvodu že náš prcek u bazénu neplave,ale stále dokola skáče a už mu to jednou ujelo-kluzký povrch.Smlouvání,který mi jde a baví mě bylo trochu ohrožené tím,že jsme nemohli sehnat malé číslo botek-a všude se nám snažili vyhovět a tak nás nechali čekat s tím,že je seženou-a nakonec přinesli po 1Omin stejně o 3čísla botky větší.Navíc se nám tam těch 10min snažili vnutit všechno možné.Malej byl z toho skákání do bazénu unavený.Nakonec se podařilo koupit-sice ne za super cenu co bych si představovala,protože i manžel už byl z toho unavený(obchod narušil tím,že řekl-bereme to –já už nikam lítat nechci)-nosil malého na ruce-protože prcek je blonďáček a všichni se na něho snažili sahat a poštuchovat ho a to se mu vůbec nelíbilo.Ostatní Egyptáci mi začali přezdívat „big mafia“a ukazovali na manžela a říkali že je ta cena Na hovno.Tak jsme se nakonec tomu museli smát.Pak jsme sedli na busíka-který nás odvezl na 3LEza všechny zpět na hotel.
Manžel měl bezva nápad,že si půjčíme šlapadlo-1h -5OLE.Byla jsem vyblázněná,protože byli docela vlny a tak jsem vybláznila i prcka,že chtěl nakonec taky zpátky.No tak jsme měli alespoň nějaký zážitek a od té doby mě manža každé ráno zlobil,že bychom si mohli půjčit šlapadlo,že to vypadá na klidné moře.Koupili jsme pohledy –jeden pohled za 1,5LE.
Zaplatili jsme si výlet na loď SUBMARINE-vyjednala jsem slevu ze 70$ na 6O$.Ale protože nechtěl eura ale jen dolary-tak jsme se tak dlouho dohadovali až jsme rezignovali a dohodli at to promění ve směnárně naproti-a samozřejmě jsme na tom prodělali-takže o slevu jsme skoro přišli.Výlet byl moc pěkný busíkem nás zavezli do přístavu-připlula loď s proskleným sklem-i želvu jsme viděli.
Večer jsme šli někdy na animační program-nejsem moc jejich příznivcem,ale děti někdy vaše názory mění.Navíc jsme se tam seznámili ještě s jednou rodinou,kteří měli 6letého klučíka.A s nimi jsme se dohodli na cestě do El Daharu-staré město.Nakoupili jsme nějaká trička-většinou za poloviční ceny než které byli poblíž hotelu-kamarádka Lenka se nestačila divit a povídá jak jsou ty trička levné-tak jsem jí dala školení ať si to jen myslí a neříká to nahlas a vyjednala jsem nám ještě další množstevní slevu-nevím proč ale opět mi tam začali přezdívat „big mafia“ale vždycky jsme si po kšeftíkách s Egypťákama plácli a měli z toho všichni srandu.Prckovi jsem koupila pruty a sadu rybek z pohádky Nemo.Nakoupila jsem ještě nějaké parfémy a zaručeně(ha ha)pravý papyrus jako dárečky pro známé.
Domů jsme letěli s 20minutovým zpožděním,ale zaznamenali jsme pokrok –náš let hlásili v českém jazyce.Malej nám usnul ještě před odletem a vzbudil se až když roznášeli jídlo v letadle.Vedle nás přes uličku seděli dvojčata-vzájemně si půjčovali hračky a zbytek letu proběhl docela dobře.Nakonec jsme měli transfer zpět-opět jsme cestovali osobákem s příjemnou paní řidičkou.

Shrnutí:vyloženě odpočinková dovolená,která nám až tolik nevyhovuje-a hlavně je tolik míst ,kde jsme nebyli,že 2x na stejné místo už ne.
Pokud zde najdete nějaké chyby nebo nesrozumitelné věty nebo vám něco nebude jasné písněte soukromou zprávičku-dám to do pořádku.