Egypt - Cestopisy

El Faraana Reef - srpen 2008

Hodnocení mé zatím nejlepší dovolené v Egyptě pro trpělivé čtenáře na ukrácení dlouhých zimních večerů.

Exim tour
18.8. až 28.8.2008
hotel El Faraana Reef Sharm El Sheikh
Egypt

17.8. 18.8. Ne - Po Naše letošní dovolená začíná v 21h. v neděli odjezdem naším Fordem směr letiště Praha. Jízda je bezproblémová s nezbytnou zastávkou v Kolíně na pumpě OMV na kávu. Kolem 24h. přijíždíme na Přední Kopaninu k p.Vojířovi firma Přijeď a leť. Zde máme rezervované parkování. Zaparkujeme auto, překládáme zavazadla, p.Vojíř nás odváží na letiště, kde jsme s poměrně velkou časovou rezervou. Odbavujeme se o odlétáme přesně na čas ve 3.45. Let je bezproblémový a tak průběžně pospáváme, pozorujeme východ slunce a po rozednění pozorujeme krajinu pod námi, letíme přes Řecko,řecké ostrovy a poté dosahujeme Africké pobřeží. Letíme přes Káhiru směr jih a potom se stáčíme přes Rudé moře na Sinajský poloostrov. Pozorujeme ohromné hory a poušť pod námi a rychle se blížíme k Sharmu. Přistáváme bez problému a podle časového plánu. Letiště v Sharmu je velice útulné a stylové. Odbavení probíhá rychle a brzo se ocitáme v péči delegátky Saši a v autobuse, který nás veze do hotelu. Cestou se z autobusu seznamujeme s letoviskem Sharm El Sheikh, delegátka nám podává zasvěcený výklad a my vidíme, že toto letovisko je výkladní skříň Egypta. Jsou zde hotely všech věhlasných značek a to samé platí i o obchodech. Projíždíme Naamu Bay, která je nejvyhlášenější. Potom bereme směr Old Town – Old Market, kolem nového luxusního aquaparku, zábavního střediska Alf Leila Wa Leila (Pohádka tisíce a jedné noci) a naproti je náš hotel El Faraana Reef (Faraonův útes), zde jsem kolem 10 ranní. Hotel je na první pohled velmi pěkný. Hlavní budova kde je jídelna,recepce,lobby bar, konferenční sál. Ubytování je řešeno v domcích různých velikostí s pěknou architekturou africko orientálního stylu. Dále zde jsou 3 bazény a bary, kde lze čerpat All inclusive. Ubytováni jsme asi ve 13h. a náš pokoj526 se nám moc nelíbí, zdá se nám malý a je v přízemí tudíž nemá balkon, ale terasu. Začínáme řešit výměnu, ale to asi nebude snadné. Nakonec se domlouváme, že jiný pokoj by nám mohl být nabídnut zítra v 10h. Máme náramky All inclusive a tak začínáme využívat služeb nápojového a jídelního servisu. Ve 14.30 máme schůzku s delegátkou, která nás znovu seznamuje s hotelem a nabídkou zájezdů. Také dovezla velkou krabici Antinalu, který prodává za slušnou cenu 10 L.E. Po schůzce vyrážíme k moři, které je zde opravdu nádherné. Písčitá pláž je pod strmým útesem, vstup do vody je písčitý a po asi 50m začíná korálová lavice, která je široká asi 20m a pak je strmý korálový útes do hloubky asi 5m, voda je jak kafe a tak se ani nechce ven. Poté se vracíme do chaloupky na pokoj a připravujeme se na večeři. Jdeme do hlavní jídelny a je nám nabídnuto se jít najíst nahoru do patra. Bereme a nelitujeme, je zde klid. Nabídka bufet ; veliký a chutný. Víno, pivo, nealko. Na závěr káva, zákusky, ovoce. To už je ale tma jak v pytli a úplněk což je moc pěkné a tak se jdeme projít k moři, kde sledujeme lodě s nočními potápěči. Potom si ještě dáváme pití v African Baru u hlavního bazénu. Kolem 22h se vracíme na pokoj a totálně unaveni jdeme spát po prvním náročném dni.
19.8. Út
Ráno se nedočkavě budím v 6h a jdu na ranní šnorchlování, z čehož se stane později ranní rituál. Pozoruji východ slunce nad Farranou, ktarý nastává v 6.30. Potom jdu na molo, které končí na hraně korálového útesu, nasazuji brýle,šnorchl a ploutve a spouštím se do jiného světa. Jedním slovem nádhera – korály a spousta ryb komorníci, klipky, sapíni, bodloci a co vidím v moři poprvé nádherní perutýni. Pod vodou jsem nejméně 45min. ; tohle tedy fakt stojí za to. Potom se vracím na pokoj a máme přípravu na snídani. Jdeme na snídani., která je pestrá z bohatého bufetového výběru. Já si mimo jiné nechávám připravit výbornou omeletu se zeleninou a sýrem. Po snídani vyrážím do blízkého super marketu 24/7 pro vodu a cigarety. Po návratu jdeme řešit na recepci slíbenou výměnu pokoje. Kupodivu se věci hýbou správným směrem. Dostáváme nový pokoj č.787, který je mnohem větší v patře s balkonem a 3 pevnými postelemi. Jsme velmi spokojeni a nastává stěhování. V novém jsme nakufrováni v 13h. Potom vyrážíme k moři kde trávíme celé odpoledne koupáním a opalováním. Také jdeme s Domčou šnorchlovat na molo. Opět paráda. Plážový bar funguje a tak nemáme nouzi o občerstvení. Na pokoj se vracíme o půl sedmé a poté jdeme na večeři, opět do horní jídelny a opět je zde dobře. Po večeři jdeme na procházku k moři a na molo, kde se instaluje nová lávka do vody. Egyptští řemeslníci pracují potmě a nějak na to nevidí, tak nás žádají o zapůjčení baterky. No problem ; one minute. Takže jako obvykle one minute je 5minut, ale aspoň jsme jim pomohli.Vracíme se do hotelu a večer zakoncujeme v African Baru dobrým pivem čepovaná Sakkara a devčata nějakými nealko drinky. Domča se ještě pohoupe v houpací síti na ostrůvku pod majákem u hlavního bazénu. Potom se vracíme na pokoj chvíli koukáme na telku a pak jdeme spát.

20.8. St Ráno stávám opět brzy po dusné noci protože jsme si špatně seřídili klimatizaci a to tak, že jsme pouze po pokoji rozháněli teplý vzduch. Vyrážím k vodě. Pozoruji východ slunce z Grill restaurantu a potom jdu šnorchlovat na molo. Mám štěstí protože je zde 5 perutýnů pohromadě. Jak mi později řekla jedna Maďarka ; whole family. Na pokoj se vracím po 8h a jdeme na bohatou a chutnou snídani. Opět silně ulítávám na egyptském sladkém pečivu, to je vynikající - šneci, šátečky, croissanty, koblihy a bílý kafe -no comment. Po snídani vyrážíme na celý den k moři. Máme dnes pěkný hic a jenom mírný větřík. Užíváme moře plnými doušky, ale se sluncem musíme fakt opatrně – hrozí uškvaření zaživa.Naštěstí máme místo pod slunečníkem, ale lehátka musíme otáčet za stínem. Naštěstí zde máme Beach Bar kam se chodíme občerstvovat ; rozlévané pivo Stella,voda, cola, mirinda, 7up &; chlazené dobrá vzpruha. Na oběd jdeme po 13h do Zodiac Baru, kde se servírují lehké obědy; dnes máme výborné burgery v bulce, hranolky, salátový bufet, něco sladkého k zakousnutí a zase spousta pití bez omezení. Domča si dopřává osvěžení v přilehlém bazénů, já si dopřávám pár skoků u dalšího z bazénů. Potom už se vracíme k moři, kde trávíme celé odpoledne až do západu slunce ; plavání, šnorchlování ; přibývá voda a tak můžeme bez problémů přeplavat korálovou lavici až na hranu korálového útesu. Sluníčko ztrácí svou sílu a tak se začínáme pomalu vysunovat a otrkávat. Já končím na křesílku zabořeném na mělčince, což je paráda a oblíbená plážová aktivita mnoha rekreantů. Slunce mizí za útesem po 18h a my z pláže také a dáváme si přípravu na večeři. V 19h jdu na schůzku s delegátkou, kde se tážu na detaily výletu do Káhiry. Cestou zpět se stavuji v African Baru na točenou Sakkaru a pak vyrážíme na večeři - opět super.Po večeři jdeme na obhlídku hotelu zvenku, zde děláme několik fotek. Potom ještě do baru a na ping-pong s Domčou. Po zápase kdy jsme se pěkně zapotili, je totiž stále 35st se vracíme na pokoj. Zapínáme již správně nastavenou klimatizaci na 26st, chvíli díváme na fotbal a hrajeme poker a po 23h jdeme spát.

21.8. Čt Tento den začínám filmováním východu slunce nad naší zátokou. Východ slunce nastává v 6.30 a je to pěkná podívaná. Po východu slunce odcházím na šnorchlovací molo pozorovat a dokumentovat ryby. Molo má opravený vstup do vody přes šikmou lávku na plovoucí plastové kostky pontony. Jako každé ráno je křišťálově čistá voda a nádherné ryby. Objeví se i perutýn kterého se mi podařilo nafilmovat a nafotit. Cestou z mola zpět narážím ještě na rejnoka a dalšího perutýna, téměř u břehu. Potom už se vracím na pokoj a s děvčaty vyrážíme na snídani. Po snídani kolem 10h se začínáme chystat k moři, kam vyrážíme za strávením celého dne. Koupání, plavání, šnorchlování, slunění. Do naší zátoky se jezdí potápět, takže zde každý den před útesem kotví až 20 lodí a voda je plná šnorchlistů a potápěčů, kteří zkoumají korálový útes za jeho hranou, za kterou je pásmo mělčiny s korály, tato má proměnlivou hloubku podle přílivu a odlivu a za ní začíná písčitá pláž. Díky proměnlivé hloubce se nechá mělčina někdy stěží přeplížit jindy se dá v pohodě přeplavat. Dnes odpoledne se mi daří přeplavat na hranu útesu a tak na ní sedím a koukám se na lodě a potápníky. Na oběd jdeme do Zodiac Baru, dnes máme Hot dogy, hranolky,saláty. Po obědě tzn. po 14h se vracíme k moři na strávení odpoledne. Sluníčko zapadá po 18h a pak se ještě jdeme projít na molo.Následuje návrat na pokoj. Před 19 hodinou vyrážím nafilmovat areál hotelu a západ slunce za horami. Poté vyrážíme za delegátkou a kupujeme si sobotní výlet do Káhiry. Následuje večerní hostina. Po večeři vyrážíme na průzkum napravo od hotelu. Nacházíme vstupní bránu do střediska Alf Leila Wa Leila, kde naši procházku zakončujeme, otáčíme se a vracíme se do hotelu.Zastavujeme se v African Baru na občerstvení. Poté se vracíme na pokoj a po jedenácté se ubíráme ke spánku.

22.8. Pá
Ráno v 6.15 vyrážím na ranní obchůzku s filmováním. Navštívím Alf Leila Wa Leila, potom jdu na druhou stranu za hotel Hilton na útesový výběžek s majákem. Procházku zakončuji návštěvou 24/7 a nákupem vody a cigaret. Vracím se na pokoj, cestou vyfasuji osušky, stavím se na pokoji za D+R a potom jdu na ranní koupel a vyhlédnutí vhodných lehátek. Vracím se po osvěžující ranní koupeli a s děvčaty vyrážíme na ranní hostinu. Potom už k moři za obvyklými radovánkami, které prokládáme chutným, lehkým obědem v Zodiac Baru. Po obědě si Domču vyhlédl učitel windsurfingu a bere ji na zkušební jízdu. Dominika se snaží a jde ji to, ale samozřejmě se to bez jednoho pádu do vody neobejde.Surfista učení prokládá vtipnými hláškami typu I saw the shark here yesterday; nebo když D. plachtí směrem od něho See you tommorow . Odpoledne rychle utíká a po 18 nám utíká i sluníčko za útes. Jdeme se ještě podívat na molo za rybičkami. Pak zpět na pokoj a potom večeře jako obvykle super. Po večeři si jdeme na recepci vyzvednout pasy, recepční mají docela problém naše pasy najít, ale nakonec vše dobře dopadne.. Jdeme ještě do 24/7 pro nějaké vody a vracíme se domů a relaxujeme. Já v AfricanBaru ; super silné presso, Sakkara a Gin s ledem, děvčata na pokoji. V 00.30 jedeme směr Káhira!!!

23.8. So
Mission Cairo Vyrážíme podle plánu a jede nás z Faraany poměrně hodně asi 10 lidí. Nejdříve objíždíme hotely a sbíráme lidi. Máme tedy možnost sledovat noční život v Sharmu a ten je opravdu velkolepý. Hlavně Naama Bay žije více v noci než ve dne. Všude plno světel, blikátek a lidí. Kolem druhé hodiny ranní jsme kompletní, jednoho človíčka jsme museli naopak vyložit, přišel na něho naléhavý faraon a tak můžeme vyrazit směr Káhira, máme před sebou minimálně 500km jízdy většinou pustou pouští. Sharm se s námi loučí nádherně osvětlenou mešitou a poté už se snažíme usnout.Cesta ubíhá rychle autobusák udržuje slušnou rychlost kolem 100km/h. Cestou přes poušť projíždíme kolem několika měst, jedno z nich je Le Tor, které je poměrně velké. Také se nám naskýtá pohled na egyptské ropné plošiny. Egypt jich má 9 a je zcela soběstačný v zásobení ropou a ještě mu zbývá na vývoz. Začínáme se přibližovat k Suezskému průplavu, který se podjíždí tunelem o délce 1600m, do tunelu se noříme v Asii (Sinaj) a vyjíždíme v Africe. Brzo poté máme zastávku na motorestu na toaletu a snídani.Poté již pokračujeme po dálnici na Káhiru a zbývá nám posledních 150km. Na dálnici je slušný provoz a zdržuje nás zácpa kvůli vysypanému štěrku na vozovce. Do Káhiry přijíždíme asi v 7.30h. Začínáme poznávat 20milionovou Káhiru – město plné kontrastů. Vidíme luxusní hotely, mrakodrapy a na druhou stranu sídliště chudších lidí. Na silnici můžete potkat také všechno od luxusních limuzín, až po povozy tažené osli třeba i na dálnici v protisměru. Síla. Naše první zastávka je na Alabastrové citadele, kde je i skvělý výhled na město.. Zde máme jenom krátkou zastávku na focení a filmování. Ihned po výstupu z autobusu se na nás sesypávají prodejci papyrů a mincí.Moc dotěrní však nejsou jenom je potřeba si jich nevšímat a případně důrazně odmítnout. Potom už odjíždíme přes město a dále přes Nil na pyramidy. Sjíždíme do Gizy a jedeme kolem jakéhosi kanálu plného odpadků v místní čtvrti k pyramidám, které již jasně vidíme. Jsou ohromné. Nejdříve jedeme nahoru na panoramatickou vyhlídku, odkud jsou vidět a je možno nafotit všechny tři najednou, Cheopsovu, Racheovu i Menkaurovu. Potom sjíždíme dolů přímo k pyramidám, kde máme nejdříve výklad od skvělé delegátky Sašy Janouškové a potom individuální rozchod. Procházíme se kolem pyramid, muzea sluneční bárky a přicházíme i k malým satelitním pyramidkám u Cheopsovi pyramidy. Do jedné z pyramidek je možné za bakšiš 5L.E. sestoupit pohřební chodbou až do pohřební komory. Tuto výzvu nemůžeme odmítnout, uvnitř je velmi horko a těsno. A tak brzo šplháme nahoru. Obcházíme Cheopsovu pyramidu a také zde je možné se s pracovníky domluvit na návštěvě jedné z mastab. Také tuto možnost využíváme a pracovník nás bere dovnitř velmi zachovalé mastaby a podává nám i zasvěcený výklad a dovoluje fotit, to vše za pouhých 5L.E. no nekupte to. Poté už se vracíme k Racheově pyramidě a náš čas se začíná krátit, musíme se vrátit k autobusu a jede se dolů ke Sfinze. Na Sfingu se jdeme podívat nejdříve z dálky na panoramatický výhled a potom jdeme k ní. Děláme pochopitelně fotky a filmujeme. Všude je plno lidí všech možných národností. Čas rychle utíká a tak se musíme vrátit do autobusu a následuje přesun do parfumerie. Zde dostáváme čaj s mátou, kávu s kardamonem nebo karkadé jak kdo chce a potom je prezentace a prodej parfémů. Další zastávka je papyrusový institut , kde prodávají originální ručně vyráběné a malované papyrusy. Pravda trochu předražené. Ale to již odjíždíme na pozdní oběd, který je na lodi s restaurací Friday´s na Nilu. Zeleninová polévka, grilovaná prsíčka s hranolkami a rýží, zeleninový salát a na závěr výborná vanilková zmrzlina se strouhanou čokoládou a čok.dortem. Posilněni vyrážíme na poslední zastávku naší mise Egyptské archeologické muzeum. To je kapitola sama pro sebe. Spousta nádherných exponátů. Tolik věcí k vidění ze starověkého Egypta, Rosetská deska, sochy panovníků, sarkofágy, malé šošky, Nefertiti. Nádherná expozice Tutanchamona; jeho sarkofágy a pohřební maska &; 13kg ryzího zlata no to je něco. Muzeum zavírají o půl sedmé a poměrně nekompromisně nás ženou za bránu. Tak ještě fotka muzea zvenčí, uvnitř se fotit nesmí. Prodavači papyrusů před muzeem prodávají soupravy 10 ks za 10dolarů. Po smlouvání se některým účastníkům daří cenu srazit na 2USD. No a potom už nástup do autobusu a odjezd do Sharmu. Opět cesta po dálnici, pod Suezským průplavem a pak pouští do Sharmu. Máme půlhodinku na kávu na motorestu a potom už domů&; kam dorážíme po jedné hodině ranní.Jdeme ještě na pozdní večeři, která je pro nás připravena. Spát jdeme utahaný jak koťata o půl třetí ráno, ale naprosto spokojení silou zážitků.

24.8. Ne
Po náročném dni si dopřáváme delší spánek a budíme se v rozmezí 8.30 9.30. Já stíhám ranní koupel a v moři a zajištění lehátek. Na snídani jdeme dlouho v 9.45, přesto však nejsme o nic ochuzeni. No a potom už to, co nás čeká až do konce naší dovolené tzn. pláž, moře, sluníčko, plavání, šnorchlování, plážový bar. Den utíká velmi rychle obzvlášť když se proloží chutným a poměrně lehkým obědem v Zodiac Baru ; vždy, hranolky, saláty a dnes výborný hamburger, podle chuti ještě nějaká sladkost a výběr nealko nápojů nebo piva. Potom si dáváme chvilku siestu na pokoji a hurá zpět do výhně. Sluníčko zapadá v 18h za útesem a potom jdeme ještě na molo a máme štěstí, protože se nám ukazuje perutýn v plné kráse. Pozorujeme také nejjižnější výběžek sinajského poloostrova Ras Mohaned, který je asi 30km daleko.Potom už se vracíme na pokoj a připravujeme na večeři, která je jako obvykle skvělá. Po večeři se jdeme podívat do hotelové obchodní arkády, abychom se trochu rozkoukali před nákupem věcí domů. Zboží je všude dost a vypadá opravdu dobře. Pak jdeme do African Baru na pití a pokoukání na noční život. Následuje návrat na pokoj a pouštíme si video z Káhiry. Ještě si skočim na jedno točené a na pokoj si beru whisky, colu a vodu, kterou si vychutnávám na pokoji, No a to už je po 23hodině tzn. čas jít spát.
25.8. Po
Ráno jako obvykle 1 hodina šnorchlování a koupel. Potom výborná snídaně ; omelety,slanina, salám, sýry, zelenina, chutné pomazánky, palačinky obyčejné a čokoládová, jogurty, džemy, med a spousta druhů vynikajícího sladkého pečiva. Po snídani se jdeme opět naložit k moři a na pláž. Obyvatelstvo hotelu tvoří tak z 80% Italové podle toho vypadá i animační program, no ale dá se to vydržet. Zbytek rekreantů tvoří Rusové, Poláci a my Češi. Kupodivu Rusáci se dají zkousnou, když nejsou v přesile chovají se docela kultivovaně. Den opět uteče jak voda a dnes máme rezervovanou večeři v Grill Restaurantu nad pláží a tak vyrážíme tam. Je to krásná dřevěná restaurace s nádhernou vyhlídkou na moře. Jídlo se zde připravuje na grilech z nichž jeden je ohromný a kruhový ; kuře, hovězí steaky, grilované kalamáry, výborné saláty, menší výběr sladkého k pití točené pivo, víno, nealko. Nádhera mňam; Po večeři jdeme na obhlídku obchodů u Alf Leila Wa Leila, zde nakupujeme podvodní foťák a pár dárečků. Potom se vracíme a Domča si v hotelu kupuje tričko Hallo Kitty, protože ve městě nebylo k sehnání. Na závěr se zastavujeme v AfricanBaru na Sakkaru, karkadé, colu, vodu a dobrý egyptský rum. Bude se dobře spát.

26.8. Út
Ráno nemohu dospat nedočkavostí na podvodní focení. Spěchám na molo nasazuji brýle, šnorchl, ploutve beru foťák a fotím, fotím, fotím; perutýni, klipky bodloci a všechny ty další krásné ryby. Na pokoj se vracím v 8,30 a vyrážíme na další skvělou snídani. Po snídani jdu pro vodu do 24/7, při návratu na hotel se stavuji v African Baru na občerstvení v podobě rumu s ledem a sodovku, je tady také jedna výborná vychytávka a to je možnost zapnout rozprašování vody ze slunečníků, takové rosení co zvlhčuje vzduch a dělá teplo snesitelnějším. Potom už zase moře a totální pohoda a relax. Moře je dnes absolutně bez vln a jako kafe a tak se většina lidí koupe tím způsobem, že se do vody prostě namočí, leží, klečí, sedí nebo se jen vznáší. Další oblíbenou činností je zapíchnutí křesílka na mělčince a užívání si jen tak sezení na ostrém slunci a zároveň se nechat jen tak ošplouchávat jemnými vlnkami. Takže obvyklý den u moře, přerušený pouze pauzou na oběd. Navečer opět procházka na molo, odchod z pláže a příprava na večeři. Opět chutné hlavní jídlo, salát, zákusek,káva. Večer jdeme nakupovat suvenýry do Alf Leila Wa Leila, což nám zabere dost času, nakonec máme vše co jsme chtěli, akorát s tím, že nám nevyšli peníze a tak zítra budu muset pro připravený balíček skočit a zaplatit. No problem. Máme další postřeh z obrovského rozdílu v životě egypťanů, na rohu ulice v prachu sedí v prachu beduín, pře sebou má na dece rozložené náramky, které se snaží prodat, za ním sedí jeho velbloud. Najednou se kolem prožene ohromná limuzína Rolls Royce, která zde jezdí jako taxi a s kterou budu mít ještě později tu čest. Někdy to tady hlava trochu nebere. Na hotel se vracíme kolem 23h., stavujeme se v African Baru na pivo, rum, karkade, mirindu a vodu. Pozorujeme tančící Italy a spát jdeme po půlnoci.
27.8. St
A máme tady poslední celý den naší dovolené. Takže ráno jako obvykle šnorchlování ne však z mola, ale rovnou z pláže na útes. Je nádherně čistá voda a tak dofocuji film v podvodním foťáku. Potom zpět na pokoj, snídaně a celodenní plážování , proložené obědem a siestou na pokoji. Po západu slunce se vracíme na pokoj, připravujeme se na večeři a na schůzku s delegátkou o zítřejších odletech. Po večeři jdeme balit. Na pokoji se mi ještě podařilo rozbít štamrdle a tak hledám po areálu koště ; marně. Uklízeči mají svůj pracovní nástroj dobře ukryt. Nakonec si ho chci v African Baru půjčit. Vrchní nechápe moji žádost a nakonec povolává uklizeče na náš pokoj, který za jednu libru vzorně uklidí. Potom vyrážím do Alf Leila Wa Leila do krámku č.9 k Adamovi, kde máme od včera připravený balíček. Před recepcí stojí limuzína Rolls Royce, dávám se do řeči s promotérem a poté i s řidičem a dovídám se hodně věcí o Rollsech. Všechny patří k hotelu a mají jich celkem 7. Jsem pozván k nastoupení si dovnitř jako zákazník, no luxus lepší než v obýváku. Ohromná kožená sedačka, 3 TV, skleničky zavěšené u stropu a bar. No a potom si vyžádám ještě třešinku na dortu, posezení za volantem. Krásné usazení v koženém sedadle, řidič mi mění nastavení sedadla elektrickými motorky. Nalézám odvahu si zatočit alespoň volantem. Motor stále běží, ale neslyším ho.
Cena za pronájem je 120euro za hodinu. Loučím se s příjemným řidičem a spěchám do Leily. Platím Adamovi, vyzvedávám si balíček, chvíli klábosíme a taky mu dávám české kovové peníze, které použije jako reklamu. Potom už se vracím do hotelu. Cestou si ještě kupuji tričko Dive now ; work later. Stavím se na pivko v African a pak už naposled spánek ve Faraaně. 28.8. Čt
Ráno si jdu naposled zašnorchlovat. Jako obvykle nádherně čistá voda a hodně ryb. Tak si to naposled užívám. Na pokoj se vracím o něco dříve a vyrážíme na snídani. Po snídani dobalujeme kufry a pak vyrážíme k moři. Ve čtvrt na dvanáct se vracíme na pokoj a vyklízíme ho, protože na to máme čas do 12.00. Chvíli před dvanáctou se přijde uklizeč ptát jestli už jsme skončili. Říkáme mu obvyklou odpověď (jejich): 5 minutes. A tak bereme kurfy a jdeme na recepci vrátit klíč a kartičky na ručníky. Necháváme si na sobě plavky a jeden kufr jako pohotovostní. Na recepci nám nechávají náramky All inclusive a tak se nemusíme bát, že budeme trpět hladem nebo žízní až do konce našeho pobytu ve Faraaně. Odjezd na letiště je stanoven na 16.35 a tak můžeme ještě na 3,5 hodiny vyrazit k moři, kde se ještě koupeme, sluníme a loučíme. K obědu si dáváme jenom pár kousků pizzy v Beach Baru. No ale čas je neúprosný a tak už se překulí 15hodina a tak odcházíme na recepci a chystat se k odjezdu. Převlékáme se a vyrážíme naposled do African Baru ; točená Sakkara a šejkrované karkadé. Z hotelu odjíždíme přesně v 16.35. Jedeme přes Sharm na letiště. Na letišti trochu obvyklých egyptských zmatků, ale vše dobře dopadá a dostáváme v letadle 7.řadu. Jdeme se odbavit a navštěvujeme obchody a hlavně Duty free shop, kde kupuji super levné cigarety. Odlétáme na čas, let je v pohodě až na bouřku nad Řeckem, kde to s námi trochu hází. V Praze jsme v 23h, máme trochu vzrušení kolem Domčina kufru, který nakonec vyjíždí na páse jako úplně poslední. Voláme p.Vojíře, který nás veze k našemu autu a o půlnoci vyrážíme k domovu. Jako obvykle se stavujeme u OMV v Kolíně na občerstvení a pak už domů, kam dorazíme chvíli po 3hodině ranní z naší úžasné dovolené. Tak zas za rok .