Egypt - Cestopisy

Hurá letím do Egypta II

ubytování, stravování

První hotel, do kterého nás přivezli, se jmenoval Panorama v El Gouně, který se nachází 25 km severně od Hurghady. Čeká nás malé občerstvení,zapsání na recepci a klíč od pokoje číslo 104.
To nejlepší nás ovšem teprve čekalo.Ve 12 hodin dostáváme na ruku každý svůj kouzelný náramek. Onen umělohmotný proužek s názvem hotelu nás opravňuje využívat služby All Inclusiv. Je to zkoužka objemnosti žaludku a vůle střev. Od této chvíle mám pocit, že snad jen jíme a pijeme. Jištěni slivovicí a Ercefurylem vyrážíme. S talířkem zleva doprava a zase zpět, sednout, sníst a s jiným talířkem vyrazit na gurmánský průzkum znovu. Popsat to lze těžko. Toliko druhů pečiva, koláčků, zákusků, těch lákadel na moje chuťové vjemy. Veškerá opatrnost a rady jdou stranou. Vyhrála u mě rýže, čerstvá zelenina, křupavá okurčička, cuketky a skvělá rajčata. Krom kraba a rožněného skopového mi vše, co jsem stihla zbaštit, chutnalo. Nebát se zelených banánů, jsou sladké a dobré.
Ač s náramkem na ruce a vytahanými žaludečními stěnami se mi nepodařilo ochutnat vše, přesto, že jsem si toho na talířek dávala vždy trošku, abych vyzkoušela více druhů jídel.
Všimnla jsem si, že mnoho turistů si dává vajíčka, ať smažená, vařená či amoletky z nich. Vedl jeden pán, kterému jsem říkala vajíčko. K snídani jich měl 6 na talířku a všechna zbaštil. Mám podezření, zda turisté nebyli z jedné cestovky, která má v Egyptě vlastní chov slepic. My jsme chov nepodpořili a obešli se bez vajec. Přesto všechno jsme na váze nepřibrali. Na slazení používají med a jídla byla lehká a nebyla mastná. Výborná byla vína a i pivo bylo dobré.

El Gouna je nově vybudovaný komplex, postavený v arabském stylu. Jsou tu laguny a kanály s mořskou vodou, jejíž hladina kolísá vlivem odlivu a přílivu moře. Jednotlivé břehy spojují mosty. K moři od hotelu pendluje loďka v pravidelných intervalech a cesta k němu trvá chvilinku. Jiná loďka spojuje hotel s centrem , kde je to pohodové a klidné. Je tu náměstíčko, různá posezení venku, restaurace, obchůdky, banky, informační středisko. Samozřejmě i k moři i do centra je to kousek pěšky. Z jedné strany Gouny je moře a z druhé pohoří. Na pláži jsou lehátka obehnána proutěnou zástěnou, letní restaurace, záchody a sprchy. Přišli jsme na to, že je lepší brát si pití hned do dvou kelímků. Za prvé hodně pijeme - je přece nutné v Africe dodržovat pitný režim, za druhé šetříme s energií. To nám jde velice dobře.

Naším druhým ubytováním byly kajuty na lodi, která je nevelká a ani nepatří k těm nejluxusnějším. Je však překvapivě příjemně zařízena a člověk se na ní neztratí. Kajuty dost velké a vkusně udělané, každá má své WC a sprchu, televizi, malou ledničku,šatní skříň, noční stolky, toaletní stolek a sezení. Je tu společenská místnost, sezení a ležení a přídi a zádi, bazén, jehož velikost je přizpůsobena velikosti lodi, krámek se zlatem a stříbrem a dvě skupiny českých turistů.
Recepce zároveň slouží jako směnárna. Uklízeč nám každý den vykouzlil z ručníků a našich osobních věcí něco pěkného. Ovšem tomu věnoval více času, než úkliku. Když jsem viděla jak luxuje, vzpoměla jsme si na syna, když byl v pubertě. Luxuje se tam, kde je vidět smetí. No, ani se nedivím, z těch skládaček měl daleko víc, než za úklid. Ale jinak bylo opravdu čisto.

V Káhiře jsme bydleli v hotelu Novotel na pokraji města. Hotel pěkný a bez problémů. Kolem se staví a bydlí zde málo lidí. Ulice široký, ale pustý, sem tam nějaké auto a to ještě taxik. Prozkoumali jsme okolí a pak si vychutnávali sluníčko u bazénu. Na pokoji pak švagr pouštěl video z naší dovolené. Upřesním, z té, na které jsme právě byli.

Hurghada, hotel Le Pacha. Hotel fajn, jen pokoj je zde nejmenší ze všech poznaných. Opět se zde potkáváme s egyptským delegátem z Gouny. Zdá se mi, že mu rozumím mnohem lépe. Asi se učil, my ne. Tady jsme navštívili i anglický bar. Večer ve venkovním divadle mají němci program, připomíná mi to Ein Kessel Buntes, estrádní pořad, kdysi vysílaný z bývalé NDR.
Před hotelem je hlavní třída, je tu hluk, místní řidiči troubí víc než Italové. Když se zastavíme u nějakého krámku už máme prodavače na zádech. Je to tu vše dražší než na jihu, kde je větší chudoba.
Ovšem švagr je zde zase považován, má dvě ženy a ještě si nás pěkně vykrmil. Bohatý a šťastný muž, Egypťané uznale pokyvují hlavou. Nic jim nehodláme vymlouvat. Jen škoda, že čas odletu se blíží. Slíbili jsme si, že příští rok (2008) ještě jednou do Egypta poletíme.