Egypt - Cestopisy

MARSA ALAM 2013

Pohádka Tísíc a jedné noci..

Tak jsem se dočkala a den D je tady.. Jedeme směr letiště Václava Havla. Náš let se o hodinku zpozdil, ale nám to nevadí, aspoň v nebudeme na hotelu dlouho čekat. Kolem 1 hodiny ráno naše letadlo vzlétlo nad Českou Republiku a vydalo se směr Egypt – MARSA ALAM. Let jsme prospali a huráá už brzy budeme na místě, jak já se těším.. Konečně se otvírá letadlo a já cítím první teplý ranní egyptský vánek, úžasný pocit..
Na letišti vše proběhlo v pořádku a po hodinové cestě autobusem jsme u hotelu, paráda. Na recepci po zapsání jsme dostali náramky a hned jsme šli na snídani. Tu jsme ani nevnímali jak jsme byli unavení. Po ubytování a chvilkovém spánku jsme šli k moři. Cestou jsme lemovali krásné zahrady plné různobarevných květů a už vidíme moře..

Hotel je krásný, moře hraje všemi odstíny modré barvy a my si lebedíme na lehátkách pod slunečníkem a užíváme si nevídaného pohledu na okolí… Vše si pečlivě uchováváme v paměti ať se máme čím během zimního období povzbudit :-)

Před námi je 14 dní v kouzelné Marse a tak nikam nespěcháme a vše si naplno užíváme.. Ani jsme se nenadali a první den je za námi. Druhý den ihned po snídani jdeme k moři a jdeme poznávat jeho krásu pod vodou. Na obědě mě příjemně překvapila neznámá slečna s tím, že je z orbionu a že si dáme večer sraz, no paráda, mám radost :-) I tento den šíleně rychle utekl a my se sešli s našimi novými přáteli. Hezky si popovídali a těšili se na další společný den. Dny plynuli a 5.den našeho pobytu nás tito dva milí lidé ukecali na výlet – výprava na čtyřkolkách do pouště ( tříhodinový výlet).
Ani jsme na výlet jet nechtěli a najednou se to zvrtlo tak rychle a my sedíme na čtyřkolkách :-)

Výlet začal a my vyřázíme s naším průvodcem jménem Shark do pouště.. Slunce pálí, okolí je krásné, cesta podobná D1 :D , ale je to nádhera. Naše první zastávka byla asi po půl hodině, kde se nacházela Korálová jeskyně, v ní nás průvodce nafotil v mnoha pózách, my se rozhlídli po okolí a opět se vydali na cestu. Cesta byla tak klikatá a různorodá, že by se cizinec neměl šanci dostat zpět , stále věříme našemu průvodci, že ví kam jede :-) Je to milý člověk, který plní svojí pracovní povinnost, není se čeho obávat ;-) Po cca další půlhodince jsme zastavili ve vzácném stínu hory, kde se snoubí červené, černé a bílé hory. Vystoupali jsme na vrchol jedné z nich a slyšeli to naprosté ticho, to jsem jestě nikdy neslyšela, opravdové ticho……….. Panoramata to byla úchvatná, pořídili jsme pár snímku a opět se vydali k dalšímu cíli naší cesty. Zastavili jsme u tři stromů, které produkují inzulín a náš průvodce hledal jeho plody, aby nám vše mohl povědět. Já aktivně jsem mu chtěla pomoct a hledala také. Až jsem našla něco ve tvaru datle a s radostí na něj křičela: „This is it? „ Průvodce se hezky zasmál a oznámil mi, že je to hovno od velblouda, že tu měl asi zastávku.. No hned jsem svoji aktivitu snížila :D Nakonec jsme se správného plodu dočkali a dozvěděli se něco nového. Naší poslední zastávkou byla beduínská vesnice, kde jsme si prohlídli jejich ovečky, obydlí, koupili si od místních žen jejich výrobky, vyfotili se u západu slunce, popili s beduínama čaj, pokouřili šíšu a jeli směrem hotel.. Najednou byl výlet za námi a já jsem plná nových zážitků, informací, tak spokojená a unavená :)
Jen mezi řádky uvedu pár „ zajímavostí“, které jsme během pobytu viděli a zažili.. Byli jsme v hotelu kde 70 % klientely tvoří Češi a taky to tam tak vypadalo :D Hlášky typu : Ty vole, pivo teplé, písek teplý, moře teplé, venku teplo.. Co jste neměli ve škole dějepis, že nevíte v jakém pásmu je Egypt a jaké jsou jeho klimatické podmínky? Takové lidi miluju :D Dokonce se dalo vypozorovat kdo je Čech bez ohledu na to abychom slyšeli, jak mluví .. Nešlapte po těch korálech, všude se to neustále opakuje ( podmořský život je velké bohatství Egypta, které jinde není tak cenově dostupné), ne oni budou šlapat a to několikrát denně. Mnoho lidí jsme si pojmenovali dle svého uvážení, proč a za jakých okolností jsme je takto pojmenovali nebudu rozebírat, mohli by se tu poznat , např.: Džambulka, Spacák, rodina Homolkovic, Pan Bérms, oblíbený Miško apod.

Mezitím nám odjeli prátelé z Ostravy, ale my naštěstí poznali další skvělé lidi – Yes, my friend :D Se kterými jsme podnikli návštěvu do vedlejšího hotelu Utopia – kde je mnoho krámků s různým zbožím – od koření až po oblečení, hezká procházka.

Avšak jednu situaci musím popsat, není jakkoliv usměvná.. Byl krásný teplý večer, sedíme si na terásce, popíjíme drink a na recepci se dějě něco neobvyklého.. Mnoho lidí na jednom místě, hned jsem uvážila, že to jsou česi a že snad rozdávají něco zadarmo :D Tak jsem se tam šla aktivně podívat o co se teda jedná, protože to už pak nevypadalo na rozdávání bonbónů.. Tlupa cca 20 českých příslušníků ječelo na svého delegáta, že chtějí jet okamžitě domů (bylo tuším 17.8.2013, hotel Penseé) Cestovka pro ne musela sehnat letadlo, které nebylo nasmlouvané, což určitě nestálo cestovku málo peněz. To že lidi ječí na Egypťana, který mluví česky a jejich delegátem, že je pro ne hlavní vědět, jestli dostanou kompenzaci je síla. Takovou paniku jakou vytvoří bez pardonu stupidní česi cca 20-30 lidí, je neskutečné. To že po mě jedna ženská řvala slečno, taky jsou teroristi a občanská válka a nakonec jela domu v řádném termínu? Kde to jsme? Vytvořit rozruch, protože jedna paní povídala je česká specialita!

Prostě tím chci říci, stydím se, že jsem Česka, že musím trpět takové nevychované hovada i na dovolené, naučte se chovat a pak můžete někam vyjet. Žádná morálka , NIC!

Pro další dny se nic zvláštního nedělo, jelikož v hotelu bylo minimum Čechů.. Tak jsme si i nadále krásně užívali dovolené. Šnorchlovali ke vzdálenému kameni a putovali za želvou, kterou jsme bohužel nikdo z nás nezahlédli, snad příště.. Člověk když přeplave korály a ocitne se pod ním hloubka od 10 m je neskutečný pocit.. Srdce Vám šíleně buší, vy máte strach , ale i přesto plavete dál a užíváte si té nádhery, které Vám Rudé moře poskytuje.. Tisíce maličkých různobarevných rybiček, korálové stromy, Murény, Bodloky, Pomec paví, Trnucha modroskvrnná a mnoho, mnoho dalšího… Neskutečná pohádka, na kterou člověk bude vzpomínat ještě dlouho :-)

Kdo nebyl líný, mohl se krásně projít po obou stranách pláže. Na levo po cca 15 min, se nacházel krásný bílí písek, moře jako z Karibiku a mohli jste nerušeně poslouchat šumění moře a užívat si sluníčka. Po pravé straně cca po 10 min. je moře opět jiné, korály hned od břehu, všude mnoho raků od malých až po obrovské, plno lastur a dalších zajímavých zvířat, které bohužel nedokážu specifikovat.. Opět to byla krásná vycházka, kde člověk může načerpat mnoho síly ..

Dny plynuly a my se museli pomale loučit s krásnou, panenskou přírodou v Marse, s těmi úžasnými lidmi, kteří tam žijí, s tou nádherou, kterou jsme tam měli.. Jak těžce… se odcházelo.. Už je to týden co jsem doma a pořád jsem ve svém milovaném Egyptě, nemohu se smířit s tím, jak může patnáct dní tak neskutečně rychle utéct..

Jsme šťastna za to jaké úžasné přátelé jsme tam našli, jsem sťastná za to, že jsem vůbec mohla do této Exotiky vyrazit a užít si tohoto luxusu odvést si tolik zážitků..

http://www.youtube.com/watch?v=G8DbF0yK-Xc odkaz na video o dovolené :))