Egypt - Cestopisy

Nuweiba je fajn

Týden v Nuweibě není jen o flákání na hotelu.Můžete se toulat po okolí,odjet do Izraele,Jordánska...

Poté co manželka odjela se synem do lázní,jsem vzal mámu a na last minut jsme vyrazili do hotelu Hilton Nuweiba.Vzhledem k tomu,že jsem hodlal využít výjezdů do sousedních zemí a také proto,že jsme oba s mámou spíše pro osamocené hotely,byla naše volba jasná. Jedno lednové pondělní ráno jsme tedy vystoupili na bývalém vojenském letišti v Tabě.Trochu mě zarazil škodolibý hlas kapitána,který nám zrovna oznámil,že venku je asi deset stupňů…Nečekal jsem zrovna tropická vedra,ale tohle bylo přece jen trochu málo…Utěšila mně až naše delegátka Renáta,která mi sdělila,že zima je tu proto,neboť se nacházíme ve stejné nadmořské výšce jako vrchol Sněžky a že dole u pobřeží to bude určitě lepší.Projeli jsme mezi horami a pomalu se objevili dole v Tabě.Kromě vojenské hlídky se ukázalo i teplé sluníčko a hned bylo veseleji:-)Postupně jsme vysadili téměř všechny turisty v různých hotelích Taby a asi ve čtyřech lidech jsme jeli zhuba hoďku do Nuweiby. První dojem byl velmi dobrý-opravdu osamělé místo uprostřed pustiny. A hned po průjezdu branou jsme se mohli kochat nádhernou zahradou.Bylo krásné slunečné dopoledne a my před sebou měli celý týden pohodové dovolené. Hned druhý den mi to nedalo a přemluvil jsem mamču k tomu,aby jsme se vydali na výlet po okolí.Vyrazili jsme směrem do městečka které bylo asi tři km od hotelu.Chtěl jsem vyzkoušet co je pravdy na tom,že se v Tabě a v Nuweibě nesmí opouštět areály hotelů.Dokonce i na centrále Eximu mi řekli,že je to nemožné jen tak bez doprovodu.Pochopitelně to nebyla pravda a já si mohl chodit kam se mi zlíbilo,čehož jsem patřičně využil…Procházeli jsme se tedy přístavním městečkem a najednou u nás zastavil jeep s místním borcem,jestli prý nemáme zájem o projížďku.Slovo dalo slovo a já se s ním domluvil na středečním výletu za hranice všedních dnů…Nejprve jsem musel usmlouvat cenu,původně chtěl 100 dolárků,aby pak dostal asi 40,což si myslím,že bylo tak akorát.Ve středu jsem tedy vyrazil,máma se bála-jel jsem tedy sám(s rybičkou v kapse).Projeli jsme městem a nabrali kurz hory.Projížděli jsme se pěknou krajinou,okolo typický sinajský venkov.Najednou se před námi vynořila hlídka se samopaly,borci oblečeni tak nějak polovojensky,na mě přátelsky mířili zbraněmi a široce se usmívali.Ničeho jsem se nebál a v kapse tisknul svoji rybičku.Můj řidič s nimi živě podiskutoval a jeli jsme dál.Cílem byla beduínská vesnička uprostřed hor.Tady jsem dostal čaj,který se ohříval v otlučené konvici na vyhasínajícím ohništi uprostřed malého dvorku,kde nevzrušeně pobíhala havěť všeho druhu.Hodil jsem za hlavu všechny rady týkající se hygieny a pil jsem dobrý čaj jakoby se nechumelilo.Poté jsem si prošel vesnici,prohlédl moderně vypadající školu,něco natočil a nafotil a razili jsme dál.Jeli jsme se podívat do kaňonu,kde Omar,jak se mi můj řidič představil,začal sbírat různé byliny.Každou všemožně vychvaloval,až jsem si začal myslet,že mě je bude chtít prodat.Omar mě ovšem překvapil nabídkou která se neodmítá-Pojedeme dál do hor a zahulíme si:-)Co jsem měl dělat,souhlasil jsem…Poté co jsme asi za půl hodiny zastavili na opuštěném místě se Omar vzdálil někam do kopců,aby přinesl hulení.Potom z plastové lahve udělal provizorní vodní dýmku a pustili jsme se do díla.Byla sranda,pohodička a taky čas vyrazit zpět do hotelu.Rozesmátý Omar řídil jak ďábel a přibližně asi stovkou jsme se řítili prostředkem silnice domů k mámě:-) V hotelu jsem se seznámil s kluky,kteří půjčovali šlapadla,vyptávali se kde jsem dopoledne byl a když zjistili co a jak,nabídli mi menší dobrodružství.Za soumraku jsme se sešli na pláži a vypluli po tmě na šlapadlech k lodi,která byla ukotvena opodál.Tam mě přívital kapitán a jeho pomocník.Hezky jsme pokecali,zahulili a na poněkud vratkých nohou jsme se jali šlapat na hotelovou pláž. V pátek jsme jeli do Jeruzaléma a v neděli do Jordánské Petry.Oba výlety byly fantastické,určitě každému doporučuji.Jeruzalém je fantastické město s neopakovatelnou atmosférou a Petra je opravdu jeden z divů světa. Týden utekl jako voda a my se vraceli zpátky do šedé reality našich životů…Určitě jsem si to užil maximálně a po svém.