Egypt - Cestopisy

Poprvé v Egyptě

Všechno je jednou poprvé :-) No ne?

Jsem již od dětství zamilovaná do orientu jezdila jsem všude možně ,ale do Egypta jsem se podívala poprvé teprve v roce 2006.Byl to srpen a letěla jsem se synem a mojí polovičkou,který už v Egyptě několikrát byl. Dovolenou jsme vybíraly přes INVIA a zájezd který jsme vybraly měla ck Blue style ,se kterou nemám moc dobré zkušenosti i z minulých dovolených.Tahle proběhla docela v klidu nebly žádný problém snad jen na konci jsme musely opustit pokoj už v 6 večer ale na letiště se jelo až v 10 takže jsme musely čekat.

Já jakožto člověk který má snad všechny fóbie které existují ,takže i tu z létání letadlem, jsem byla seznámena se skutečností že do Egypta poletíme kolem 4 hodin.Když jsem to slyšela málem jsem omdlela Né to přeháním.Létám poměrně často,ale od jedné nepříliš příjemné zkušenosti v letadle se prostě bojím až panicky.:-1)))) a hned jsem si nechala nazdobit ruku a kotník jako správná „frajerka“ na naše to vyšlo asi na 300 korun.

U bazénu vám (pokud máte all inclusiv) namíchají super piňa coládu… mají tam fofr takže mi nalil pul kelímku rumu a zbytek džusu .. no piňa coláda to nebyla ale bodlo to i tak

Odpoledne : oběd (opět pestrý výběr a milý kuchaři i obsluha)

Večer: jsme si lehly před pokoj k laguně na lehátka pozorovaly hvězdy – řeknu vám to je prostě nádherné tam je to nebe poseto hvězdami a padají meteority jeden za druhým parádní relax. (Akorát nás rušila velice hlasitá hudba která se ozývala z disko klubíku přímo na pláži což je sice fajn třeba pro dámskou jízdu ,ale při romantické chvilce u hvězdiček nás to rušilo.)

Jeden den jsme si zamluvily výlet do Káhiry na pyramídy:-)) a do Káhirského muzea. Ve 2 ráno prý přijede bus a kolem 9–10 budeme na místě. Syn celou cestu prozvracel – stejně jako nějaká paní co seděla ve předu. Jízda to byla vážně ďábelská (asi mám fóbii i na jízdu v buse…) co já si s sebou ještě nepřivezu:–))

Takže jsme jeli – my: Já polospící princezna koloběžka .. čili poloblečená poloučesaná polonalíčená polobdící a zamnou přes několik sedadel natažený domorodec:-))))spojeně chrupající a vedle mě ospalá polovička a synátor stále zvracejí a chodící na wc:-))))))))))))))))) Kde se dveře netrhli. Paní co také zvracela byla zelená jak sedma a synátor už neměl ani tu zelenou barvu:-)))) ten byl bílej jak stěna

Autobusem se už linul zápach (a pochviličce delegátka do mikrofonu řekla že nikdo nesmí na wc že to musíme vydržet! Což je vážně síla … a co mají ty dva chudáci dělat když jim je zle? No to byla první pecka raději nemluvit!!!!!!!!!

Po chvíly se mu udělalo lépe a chytnul i barvu

A už to bylo tady ….můj zrak matky (na plný poloúvazek):-))) spatřil pyramídy v celé jejich kráse … huráááá vystupujeme. Nevadí že vypadáme jako zmuchlaný papír … nevadí že nejsme vybavení jako správý tůristi (půl věcí jsme zapoměli jaksi sbalit) Hlavní je že jsme na místě…:-))))

Delegátka hlásí že jdeme k pyramidě a kdo chce může vlézt dovnitř .Paní co v buse zvracela to vzdává a zustává venku … já pevně rozhodnutá že pujdu si to těsně před vstupem rozmyslím a přidám se k té paní načež mě začne strkat do ruky jakousi sošku místní prodavač. (Na ty si dejte pozor strčí vám to do ruky a jakmile si to vezmete chce zaplatit.Zkouší různé fígle.Já už předem dostatečně poučena věděla co mám dělat jsem zamumlala jakousi ar.frázi a prodavač šel o dům dál.):-))))Ani na velbloudy mě nedostal..

Ještě jsme zkoukly sfingu a pokračovaly do muzea . To vám řeknu je užasnej zážitek. Ještě jsem zapomněla že jsme jeli do výrobny parfému … raději bych to muzeum o hodinu déle,protože tam je tolik věcí že by vám rok nestačil je všechny prohlédnout. No ale v parfumérce vám dají očichat parfémy nabídnou vám čaj a pak nakupujete.Koupila jsem si tedy chanel a gucci.Jako třetí jsem chtěla dolce vitu …prodavač přinesl udajnou dolce vitu ale jelikož je to moje nej vuně tak jí poznám na sto honu a tohle byla dolce gabana .Řekla jsem to prodavačovi ,ale ten se začal hádat a dokonce volal šéfa na pomoc na tu „zlou“ turistku:-)). Přišlo mi to vtipné neřeším takové prkotiny a nenaštvu se jen tak pro nic za nic a tak jsem mu řekla že tu JEHO dolce vitu beru i tak.

No a teprve pak se jelo do muzea to vám vážně doporučuji je to famózní A rozhodně se tam ještě toužím podívat akorát bych se ráda vyhnula parfumérce

V muzeu se nesmí fotit ,ale to nevadí mám to vše v hlavě ty vzpomínky a ty mi nikdo vzít nemůže stejně jako vám až se tam podíváte.JE TO VÁŽNĚ KRÁSNÉ TY EXPONÁTY…

Do hotelu jsme přijely opět v noci a řeknu vám sprcha byla jak procházka rájem po celém tom dlouhém dnu. (Doporučuji s sebou na výlet batoh,pokrývku hlavy,nějaké vlhčené ubrousky,kapes­ník,mikinu,do­brou obuv,případně triko na převlečení,prášky na FARAONA, Vodu atd….( já chytrák radím a půlku jsem zapomněla )))

Každý večer jsme pozorovaly noční nebe a na to nikdy nezapomenu to byla krása.Anebo jsme šli na vínečko a poslechnout si živou hudbu.Zpíval tam takový starší černoch a zpíval krásně … bylo to romantické.At­mosféra úžasná.Nezapo­menutelné.

Další večer jsme vyrazily do města … doporučujeme si stopnout místní minibus (ne taxi) je to levnější a docela vtipné.

Koupila jsem nějaké suvenýry jako jsou sošky ,papyrus,cd atd.A synátor si vybral velblouda který zpíval no takový ten typický E.kýč co musí mít každý nový turista Ach jo ty děti…. Nakupovala bych dál ale to bych musela jít sama chlapy a nákupy to prostě moc nefunguje

Jinak celkový dojem z Egypta je velice kladný … přístě (už snad na jaře 2008) plánujeme jet zase … tentokrát bych moc ráda do KARNAKU a znovu do muzea uvidíme jak to vyjde a co nás čeká …ale Egypt byl je a bude v mém srdci.

Přeji vám všem krásné a veselé zážitky na vašich cestách a ať se do Egypta vracíte vždycky rádi a ať na něj máte spoustu krásných vzpomínek.

1) ((( Let do Egypta ale probíhal klidně – až na malé turbulence při kterých jsem drahé polovičce málem rozmačkala ruku málem si odemně odsedl chudáček můj co ten si semnou vytrpí Přistály jsme v noci a po výstupu z letadla jsme šli ještě papírovat k přepážce pak pro zavazadla a hurá do busu a na hotel. Za chvilku jsme už šli do pokoje hotel se jmenoval SUN RICE EL PALACIO a je v HURGHADĚ. Pokoj jsme dostaly v přízemí hned u laguny což jsem byla ráda bylo to příjemné .. pokoj pěkný .. (až na tu klimatizaci) Ale já padla do postele a chtěla spát a najednou mě něco jakoby lezlo po noze… a jakožto majitelka fobie na hmyz jsem zpanikařila začala ječet a zjistila jsem po rozsvícení že mám na noze brouka.fuj to na mě určitě nastražily pod prostěradlo uklízeči (vtip) Ráno jsme šli zamluvit lehátka .. no nebylo to zrovna jednoduché ,ale podařilo se to a šly jsme snídat.Snídaně samozřejmě pestrý výběr jako všude : palačinky,ome­lety,musli,pe­čivo,sýry,ovo­ce atd.Akorát džusy nic moc výběr(ale to není žádný problém). Po snídani jsme se šli koupat hned u bazénu je i laguna a za ní už moře.Laguna byla čistá a moře také.Animačních programu u bazénu jsem se neúčastnila a raději relaxovala v laguně ,polovička v moři a synátor u laguny s kyblíčkem a bábovkama. U bazénu je stánek kde vám udělají tetování henou což jsem podstoupila i já:-