Egypt - Cestopisy

Poprvé v Egyptě

Povídání o tom, jak nám bylo báječně

Já osobně se rozhodně nepovažuju za plážového povaleče. Proto moc často k moři nejezdíme. Ale už jsem nemohla poslouchat řeči naší čerstvě pubertální dcery o tom, že jezdíme jen na hory. A tak jsme se rozhodli navštívit Egypt. Po dlouhém brouzdání na internetu (hlavně Orbion :-) ) nakonec vyhrál hotel Ali Baba Palace v Hurghadě. Odlétali jsme v zářijové pondělí odpoledne z Ruzyně a počasí bylo naprosto děsný. Zima, od rána lilo jako z konve a průjezd polední zacpanou Prahou taky nebyl nic moc. Let měl ještě ke všemu asi 2,5 hodiny zpoždění a koukat na letecké mechaniky, kteří pořád běhali do letadla a zase zpátky a do toho hlášení zpoždění kvůli technické závadě není pro člověka co lítání zrovna nemiluje taky nic moc. Ale všechno dopadlo dobře a někdy okolo 23. hodiny už jsme seděli v hotelové jídelně a poprvé zkoušeli egyptskou kuchyni. Následná noční procházka k našemu pokoji nás trochu vyděsila. Mysleli jsme, že nás strčili až někam do horoucích pekel a ráno se chystali požádat o výměnu. Ale po rozednění jsme zjistili, že to máme kousíček na pláž, stranou od hluku animací a do restaurace taky nijak zvlášť daleko. Prostě pohoda. Ráno jsme samozřejmě hned vyrazili k moři. Bylo to fantastický. Sice u hotelu není žádný velký korál, ale člověk se i tak podívá na nějakou rybičku. Pro mě to bylo úplné zjevení - nosím brýle a mám 6 dioptrií, takže slepá jak patrona. Ani potápěčský brýle a šnorchl jsem si nebrala s tím, že stejně nemám šanci nic vidět. Ale nedalo mi to a půjčila jsem si je od manžela. A představte si to - já ty ryby viděla! Fakt jsem byla nadšená a vydržela koukat pod vodu dost dlouho. Další den jsme jeli na výlet do Luxoru. Nebudu popisovat podrobně, jen shrnutí. Memnonovy kolosy, zádušní chrám Ramesse III. Medinet Habu, Údolí králů, alabastrová dílna, plavba přes Nil, jídlo, chrám v Karnaku, papyrusy a zpátky do hotelu. Krásné, zajímavé, historické, únavné a prostě super. A zbytek dovči už jsme se jen koupali, procházeli po areálu hotelů a po večerech koukali na animační programy v Pergole v hotelu Jasmine Village. Ještě nesmím zapomenout na výlet lodí Isis s proskleným dnem. Mikrobusem jsme jeli do přístavu v Hurghadě a tady nastoupili na loď. Dojeli jsme nad korálový útes a tam nechali loď asi hodinu kolíbat a my pozorovali rybičky. Bylo jich dost a moc hezké. Cestou zpátky nám ještě na palubě zahráli a zatančili. Kapitola sama o sobě jsou egyptští řidiči. Pořád troubí, nesvítí a jezdí jako blázni. Náhodou jsem viděla na tachometr, který končil číslicí 120 km/h. Ručička byla polovinu cesty opřená o zarážku a docela by mě zajímalo, kolik by tam bylo doopravdy. Ale kupodivu jezdí bez bouraček. Když to shrnu - možná se ze mě ještě ten plážový povaleč stane. Líbilo se nám tam tolik, že už máme zaplacenou dovolenou na další rok.