Egypt - Cestopisy

Silvestr 2008 v Sharm el Sheikhu

Silvestr v hotelu Solymar

Tak jsme si řekli s rodinou, že jednou můžeme strávit Silvestr také jinak, než u televize a chlebíčků. Vyrazili jsme tedy s CK TOMI TOUR do Egypta. Zvolili jsme Sharm el Sheikh kotel Mexicana. Už na letišti nás zarazilo, že po nás vyžadovali vízum, které již bylo v Sharmu zrušeno. Nic zaplatili jsme a v autobusu jsme se dozvěděli, že námi objednaný hotel nemůžeme dostat, protože nastaly nějaké problémy. Jako náhradu jsme dostali hotel Somymar. Pochopitelně nás ujišťovali o tom, že tento hotel je daleko kvalitnější, než hotel, který jsme měli původně mít. Nemohu posoudit, protože v hotelu Mexicana jsem ještě nebyla. Přiletěli jsme ráno a pochopitelně nám sdělili, že pokoj bude až ve 14.00 hodin. I přesto, že mi bylo v květnu už šedesát, jsem takový cestovatelský otrlý řízek a moje dcera, která tam byla s námi také, tak jsme nic neřešily, otevřely jsme kufry a v recepci jsme se převlékly do plavek. Protože pracovníci recepce nechtěli zřejmě žadný další svlékací skandál, obdrželi jsme ihned klíče od pokojů. Musím se přiznat, že v tuto dobu se ke mně můj manžel raději nehlásil, ale pokoj bral rád. Ubytovali jsme se a hurá na pláž. Pláž daleko, jelo se autobusem. Pláž plná, použili jsme tedy ručníky a lehli si na ně - no nic moc. Do vody se dalo jen přes molo, kde byla hned hloubka a my měli sebou šestiletého vnuka. Jediný kdo tam vlezl byl syn, protože voda byla dost studená. Takže to byla naše první a poslední cesta k moři. Areál hotelu byl pěkný, bazény také, ale dalo se jít jen do jednoho, který byl vyhřívaný. Měli jsme nevýhodu, náš pokoj byl na sever, takže tam přes den nesvítilo sluníčku, takže naše noční teplota v pokoji byla 18 stuňů, což způsobilo, že jsem první peníze utratila za teplejší oblečení. Přes den bylo krásně, sice foukal vítr, ale na sluníčku to šlo. V pět odpoledne sluce zašlo a už byla zima. Teď k samotnému Silvestru. Měli to opravdu krásně připravené, spousty jídla, koktejlů, ale ostatní se muselo platit. Vezli jsme si z domova šampus, ale nedovolili nám ho tam donést. U vstupu nás kontrolovali, co máme v taškách. Během večera jsme si objednávali místní pití (al l incluseve nam nefungoval), ale půlnoční přípitek jsme si dali s naším šampusem na pokoji. Prodávaly se tam také lístky do tomboly, tak jsme si také nějaké zakoupili. Je to až neuvětitelné, ale na všechny jsme něco vyhráli - i hlavní cenu, což byl výlet lodí s proskleným dnem. Za rodinu jsem tam pro ceny chodila já, a už mne pomalu všichni znali. Výlet na lodi byl krásný, také jsme jeli na vystoupení delfínů, což bylo naprosto užasné. Celkově mohu říci, že jsme byli s hotelem spokojeni, ale pro mne, kdo miluje hlavně sluníčko tam v této době byla docela zima. Pro příští zimní výlet musím zvolit asi jinou zemi.