Egypt - Cestopisy

Střípky z Akassie

Pro všechny kdo v Akassii byli pro milé připomenutí a pro všechny kdo tam pojedou pro ispiraci.... :-)

Opět v Marsa Alamu, tentokrát zakroucenáná Akassia vážně i nevážně

Tak jsme pro letošní léto zase zvolili Egypt… Domlouvali jsme se tentokrát na společnou dovolenou s rodinou mého bráchy, hlavně kvůli našemu mladému a synovci. Kluci mají oba 10let a vzhledem ke vzdálenosti našich domovů přes 300km se přes rok moc neužijou, tak jsme si řekli, že alespoň na dovolené by se mohli spolu vyřádit.
To jsem ovšem netušila, jaký to bude problém.
Já jsem zastáncem tepla, takže začátkem května, kdy měl brácha v práci nahlášenou dovolenou pro mne přicházel v úvahu tak asi Egypt, brácha s rodinou šilhali po Turecku, hlavně kvůli ceně a hlavně – chtěli akvapark!!
Turecko v květnu jsem z mého pohledu viděla tak na rolák a ponožky, takže pro mne jedině Rudé moře… Sice toho nejsem velký zastánce akvaparků, když jedu k moři, ještě do Egypta, nepotřebuji mimo moře jiné vyžití, stačí mi sluníčko a rybičky, ale řekla jsem si, že když dovolená v partě, tak kompromis, takže jsem hledala hotel s tobogány.
Do HRG jsem nechtěla já, myslím, že kdo zkusí šnorchlování v Marse, tak už se tam asi nevrací, v SHARMU snad není hotel, který by měl požadované zázemí a přitom byl na pláži a ne 2km ve vnitrozemí, případně splňoval předchozí a měl katastrofální recenze… !

Nakonec jsme se dohodli, že počkáme na nějaký LM do Akassie v Marsa Alamu.
Čekali jsme tak dlouho, až dle internetu byl předpokládaný termín vyprodán. Tak jsem se zoufalým výrazem svištěla do Eximu, co se s tím dá ještě dělat??

Paní vedoucí mne ujistila, že nemám zoufat, že z Akassie dostávají celkem snadno další pokoje na vyžádání, takže to zkusíme takhle.
Aktuální cena LM byla už celkem příznivá, takže jsem se rozhodla, po rezervaci letenek do dalšího dne, sepsat smlouvu, zaplatit pobyt za 3dospělé a 4děti, abychom na základě toho (podmínka EXIMU) mohli vyžádat pokoje nad rámec objednaných kapacit.
I přes můj dotaz na případnou náhradní variantu mě paní vedoucí ujistila, že to prostě VYJDE, takže nemám mít obavy.
Má euforie, že máme konečně DOVOLENOU, po té, co mi odešla do EXIMU z účtu poměrně velmi závratná částka, vydržela asi 2hodiny.
Pak mi volali z EXIMU, že jim pokoje nepotvrdili (pátek odpoledne) a pokud se nedohodneme na náhradní variantě, peníze mi zpět uvolní převodem v pondělí, takže kdyby to šlo opravdu dobře, budu je mít k dispozici nejdříve v úterý.
Myslela jsem, že mne trefí šlak!
Stáli jsme zase na začátku hledacího maratonu, termín dovolené se blížil a já neměla ani dovolenou ani peníze!

Vzhledem k tomu, že mi tyto „potěšující skutečnosti“ sdělili z EXIMU před víkendem u bratra a rodičů v Karlových Varech, rozhodla jsem se si nekazit víkend a pokud možno to neřešit.
V neděli odpoledne na cestě zpět mi volá brácha a povídá:„Já teda nevím, ale u toho EXIMU stále vybíhají na Internetu na ten náš termín volné kapacity…“ Poslala jsem ho zavolat na infolinku do EXIMU, ať mu to teda vysvětlí, jak to s těmi pokoji je..??
Na telefonní dotaz se dozvěděl, že „se v hotelu uvolnily v sobotu nějaké superiory, takže by to šlo, ale za doplatek..“.
Byla jsem tedy vzteky bez sebe, protože CK měla na účtu naši kompletní platbu za 2pokoje na daný termín, když pominu to – jak se najednou „mohly uvolnit v sobotu superiory“, když už min.2týdny před tím byl termín deklarovaný jako vyprodaný, tak se nikdo neobtěžoval zvednout telefon, zavolat a zeptat se nás, jestli bychom o tuto variantu měli zájem, když už jsme měli regulérní smlouvu s cestovkou, které oni perspektivně nebyli schopni dostát….
Nevím, je-li to problém EXIMU centrály nebo dané pobočky, která nám zájezd prodávala, ale považuji to za celkem slušný šlendrián….
Každopádně jsme nakonec zvolili formu doplatku za superior a nakonec vyrazili do AKASSIE v původně plánovaném termínu.

Brzy s přiblížil termín odletu, takže jsme zabalili kufry, nakoupili opalováky a těšili se do Marsi až nadešel den D!

Let proběhl celkem v pohodě, letadlo nebylo plně, takže se dalo cestovat i dost pohodlně a za 4hodiny a něco málo jsme byli v teplíčku… Na letišti v Marse proběhlo odbavení v rychlosti a v pohodě jako vždy….
Vízum jsme si kupovali sami, takže jsme se z letiště dostali mezi prvními.
U východu na nás čekala blonďatá delegátka CK, vzhledem k tomu, že jsme její služby skoro nevyužívali, jméno mi neutkvělo a na nástěnce v hotelu uvedena nebyla, tak se omlouvám.

S mezizastávkou na HOLIDAY BEACH jsme byli asi za 45minut na hotelu.

Vzhledem ke dvěma „miminům“ na chvíli trvalo, než jsme se na hotelu vybalili z autobusu, ale nakonec se to ukázalo jako menší výhoda… Hned za dveřmi se nás zaměstnanec hotelu snažil nacpat ke zbytku zájezdu, který se formoval a ubytovával na podestě v lobby, kam se muselo po schodech.
Protože jsme měli dvoje golfáče, tak jsme to odmítli a usadili se hned za vstupem do křesel a ubytovali jsme se díky angličtině a ochotnému personálu asi během 10minut a sami.

Jeden z recepčních nás osobně šel ubytovat na naše pokoje, musím říct, že s kvalitou a polohou jsme byli moc spokojeni a doplatek za SUPERIOR v AKASSII opravdu stál za to.

Ještě k těmto pokojům – dle info na stránkách hotelu mají pokoje superior a superior s výhledem na moře.
Když jsem se na to dotazovala na EXIMU, bylo mi řečeno, že CK má na hotelu zaplaceny JEN superiory s výhledem na moře a musím ještě jednou říct, že naše pokoje byly moc pěkné.
Ani po nastěhování 2 celkem slušných přistýlek (jejich kvalita nebývá na hotelích vždy nej…)zbylo na pokoji vedle manž.postele dost místa. Měli jsme dva pokoje propojené spojovacími dveřmi, které jsou dvojité, pro každý pokoj zvlášť, otevírané vždy Z pokoje, takže pro jejich otevření musely komunikovat OBĚ strany .
Navíc dvojité dveře propouštěly jen minimum zvuků od vedle.
Pro místaznalé cestovatele, blok 57XX.
Jediná drobná vada na kráse, koupelny mají vany….ovšem bez špuntu a nahoře nad vanou klasickou sprchovou růžici. Tudíž – juniora nevykoupete . Doporučuji vybavit se potřebnou mluvnickou výbavou typu – „Potřebovala bych špunt do vany…“ optimálně anglicky, ještě lépe arabsky !
A taková drobnost – fakt si nevybavuju, že by někde na hotelu chyběly WC štětky, tady standardně nejsou……používá se bidetová sprcha.
To jen abych vám napsala FAKT všechno !!

Ráno bylo ještě veselejší večera, když jsme se šli podívat na moře (po našem nastěhování na pokoj už byla tma).
Důvěrně známá modř, která v Marse plynule přechází z moře do oblohy byla ohromující, jako pokaždé před tím.

Jak mnozí vědí, je AKASSIE na otevřeném moři, což je v této lokalitě mírný handicap, který se snaží dohnat dvěma moly.
Naše první zklamání bylo hned po té, co jsme zjistili, že molo, které jsme měli prakticky pod nosem, je z důvodu opravy uzavřeno.
Nastěhovali jsme se tedy na pláž k vybagrované písečné (prý) laguně.
Upozorňuji zvláště budoucí cestovatele s dětmi, že není písek jako písek a ten v AKASSII určitě hodnotil někdo, kdo byl předtím hlavně na Jadranu, případně pracuje v kamenolomu.
No, asi jsem rozmazlená, ale já si písek představuji jinak.
A tak jsme většinou k vodě, mnohdy až do vody chodili v žabkách, protože ráno to píchalo a později pálilo, takže bez bot návštěvu pláže spíše nedoporučuji… Rozhodně nejhorší je zrnitost na rozhraní vody a pláže a dále vstup do vody, takže zvlášť pro děti určitě doporučuji boty do vody.
Zvláštní věc jsme zjistili po několika dnech pobytu – pokud si myslíte, že jste vyhráli, pokud jste ulovili slunečník v první řadě, nemusí to být vždy pravda.
V AKASSII z mně nepochopitelných důvodů v první řadě slunečníků chybí stolečky…..tudíž doporučuji jen pro zdatné „píče“ (od slova pít…ať to někoho neplete ), kteří do sebe vždy všechno nahážou na baru a nepotřebují nic „pocucávat“… Jinak k výběru slunečníků – všude jsou tabulky o zákazu rezervací ručníky atd.
Ale všichni rezervují slunečníky, tak jsme je rezervovali taky a za celý pobyt nikde nikdy nebyl žádný problém.
Myslím, že pokud netrvá člověk na první řadě slunečníků a místech přímo u laguny – my tam chtěli dohlížet na mimina u vody – může dojít bez rezervace kdykoliv, vždy tam volná místa byla. Navíc my třeba kolem oběda odcházeli na pokoj a na pláž už jsme se nevraceli, takže po nás bylo místo u laguny a vody i po obědě !
Pochvalným momentem pro pláž v AKASSII jsou „kadibudky“….napočítala jsem 3, z toho jednu dokonce pro vozíčkáře a musím říct, že to byla noblesa !

Laguna – je zajímavé místo i pro šnorchlisty….jak už bylo leckde zmíněno !
Myslím, že rybky, které se v laguně postupně aklimatizovaly, ji vzaly za svou až moc a rejdí tam, jako by tam laguna byla odjakživa.
Navíc jsou zvyklé na přítomnost lidí a nejen na přítomnost, ale i na to, že ti divní dvojnožci semtam donesou nějakou stravu, o kterou není třeba obzvlášť bojovat.
Takže když jsem si chtěla jít, po několikaterém, z různých důvodů neuskutečněném, šnorchlování, zlepšit náladu tím, že těm šupinatcům přilepším vařeným vajíčkem….jojojo, já moc dobře vím, že se to nemá ….tak mne jedna ta šupinatá potvora tak rafla do ukazováčku, že tam mám slušné půlměsíčky z obou stran prstu ještě teď.
Dobře mi tak!
Ale následně mi líčili známí, jak nějaký jejich kamarád asi 2týdny přede mnou v laguně málem přišel o prst, spravilo to, myslím, 8stehů u místního doktora. A to jen dceři prstem něco ukazoval ve vodě….
Takže pozor na místní predátory !
Jinak v laguně opravdu rejdí několik rejnoků, několik murén různých velikostí, spoustu ryb, několik dnů jsme tam viděli se povalovat třeba čtverzubce, potkali jsme tam mořské koníky a celkem pravidelně se tam potulovali různí mořští hádci.
Řekla bych, že „nejplodnější“ je levý zadní roh zátoky, ale při přílivu se přes korál může do laguny spláchnout jistě cokoliv a kamkoliv, samozřejmě v přiměřené velikosti.

Vzhledem k uzavřenému severnímu molo nám pro případné koupání a šnorchlování v moři nezbývalo nic jiného, než šlapat na molo jižní, což bylo pěkně daleko… Navíc v době našeho příjezdu a po něm panovala v Marsa Alamu příšerná vedra, takže jakékoliv výprava na molo byla skoro sportovní výkon, protože už v půli cesty (kolem moře) si člověk připadal jak velbloud.
Druhá varianta cesty sice mohla být přes beachbar, ale to vás pak čekaly schody nahoru k plážové restauraci, tak nevím, co bylo lepší..?
Molo bylo vždy od 6ti hodin (bylo uváděno, přesně v 6 jsem to nikdy nekontrolovala) do západu slunce pod dozorem plavčíka. K dispozici jsou plovací vesty, asi 2lavičky a kýbl s vodou na mytí brýlí.
V případě horšího počasí, resp. vln, vás plavčík upozorní, že lze plavat a šnorchlovat jen na sever, proti proudu, to aby jste při troše nepozornosti, díky vlnám a silnému severojižnímu proudu kolem korálů neskončili v Súdánu… Asi před koncem našeho pobytu namontovali údržbáři hotelu na rezavé sloupky mola fungl nové lampičky a dokonce se je po pár dnech povedlo i zprovoznit ke svícení, takže na molu se lze i romantííícky procházkovat při měsíčku, ale sama jsem to nestihla vyzkoušet.
Severní molo se podařilo k našemu překvapení otevřít asi 2dny před našim odjezdem. Pozastavovali jsme se nad tím, že po celou dobu úprav bylo molo večer osvětleno lampičkami stejně jako jeho jižní dvojče, jen se na něho nemohlo, tak nám to přišlo trochu kontraproduktivní…., ale asi egyptské .
Když molo konečně otevřeli, jen jsme užasle sledovali jak je natřena jen polovina zábradlí atd. a tak mezi korzujícími plavci a šnorchlisty se veselo brousilo a natíralo….
Jinak údajně nejlepší šnorchlování a korály jsou z tohoto severního mola doleva tedy na sever, ale měla jsem možnost toho tam prohlédnout tak málo, že to z vlastní zkušenosti říct nemůžu.
Také jsme si říkali, že by nemuselo být špatné šnorchlovat ze severního mola na jižní, nechat se nést proudem kolem korálů a vrátit se pěšky, ale to jsme nestihli vyzkoušet.
Tak budu ráda, když někdo dá vědět, jaké to bylo -

Z počátku pobytu jsme měli asi 2dny bílou vlajku, to jsem si neuvědomila, jaká je to zvláštnost, pak skoro výhradně žlutou, párkrát i červenou.
Jak už bylo zmíněno, hotel organizuje možnost šnorchlování v zátoce nedaleko hotelu.
Není to podmíněno, jak uvádí CK, červenou vlajkou, busík jezdí stále dle pevně daného jízdního řádu od recepce.
Tak jsme si jedno dopoledne naplánovali cestu za pohodovějším šnorchlováním…s tím, že se vystřídáme u dětí, vykoupeme atd….
No to jsme se ale krutě přepočítali.
Už na recepci nás začal sbírat plavčík, který dle přítomných zájemců sepsal seznam účastníků, a vyrazili jsme šnorchlovat.
Asi po 15ti minutách nás busík vyplivl uprostřed pouště, nedělala jsme si velké iluze o nějakém zázemí, ale tohle bylo opravdu uprostřed pouště nedaleko nějakých mangrovů, navíc tam ten den naprosto šíleně fučelo!
Řidič vyndal koberec, na ten jsme naskládali tašky a dozvěděli jsme se, že:
na šnorchlování je přesně vymezený čas, který se organizovaně stráví ve vodě ve skupině, kterou on povede, pod jeho dozorem a s nemožností se jakkoliv odchýlit ani vpravo ani vlevo, natož snad si tam udělat příjemné 2hodiny rodinného koupání (vycházeli jsme z toho, že busík jel v 10 do zátoky a před 12tou měl jet zpět – dle jízdního řádu)
Nevím, jsou-li bezpečnostní opatření na hotelech v Marse všude taková? Možná bych se za to i přimlouvala, po té, co nám v Marse na pláž loni v listopadu vytáhli pod nohy utopence, ale tenhle plavčík rozhodně vypadal, jako že se mu pod rukama už minimálně utopila třída mládeže a on nemá v úmyslu si to zopakovat…..
Takže jsme se švagrovou a mladšími dětmi seděly 45 minut spořádaně na mělčině a dívaly se na to, jak v dáli šnorchly organizovaně zatáčí pod vedením plavčíka doprava a doleva… Vědět to, samozřejmě zůstaneme na hotelu.
Ale hodnocení zúčastněných byly spíše takové, že korály dost dobré, ale ryb bylo u hotelu prý více…tak nevím?

Prakticky každé odpoledne, snad s výjimkou jednoho, kdy si můj nezdárný potomek vysloužil potrestání formou zákazu akvaparku, jsme trávili asi 2-3hodiny tam.
Je to atrakce opravdu monstrózní, tč. stále zadarmo, takže jak říká klasická reklama…„to se vyplatí!“ Nevyplatí se snad jen místní bar, který není v rámci ALL.

S fotkami už akvaparkem provedl všechny zájemce Kamilfido, tak asi nemá smysl moc to popisovat, snad jen dojmy a zážitky.
Každá atrakce má dozor plavčíka, takže musím říct, že personál se opravdu stará, ale někdy až moc a někdy u toho asi nepřemýšlí, ale to už tak někdy v Egyptě, a nejen tam, je… Každá atrakce má podložku, člun nebo matračku, takže ani ti největší strašpytlové nemusí mít strach, že si ošoupou pozadí !!

My se švagrovou většinou volily bazén s mořskými vlnami, kde každou celou až 0.20 hodinu vlnobilo vlnobití a jinak to byl poklidný bazén s betonovým dnem, takže neklouzalo, a postupným vstupem do vody, kde se dalo dobře hrát s dětmi i válet nebo houpat ve vlnách… Pár dnů před odjezdem asi 45minut před uzavřením atrakcí mezi nás došli 2zaměstnanci s kýblem čehosi a mezi hrající-si děti začali odměrkou rozlévat jakousi tekutinu.
Na náš poměrně ostrý dotaz co to má znamenat a upomínku že tam jsou malé děti jsme se dozvěděli, že je to úplně neškodná chemikálie… Už nám ale nedokázal vysvětlit, proč mají oba při její aplikaci na rukou gumové rukavice.
Asi se pravděpodobně jednalo o nějakou nezávadnou dezinfekci, ale lít ji koncentrovaně mezi hrající-si děti mi přijde celkem, slušně řečeno, zvláštní… Druhý incident se nám přihodil poslední den v bazénku 40cm pro úplně nejmenší děti, kde jsem byla já s naším juniorem, ostatní se v tomtéž bazénu klouzali na skluzavkách a tobogánu.
Začal ne mne hystericky pískat plavčík a když se mu konečně povedlo upoutat mou pozornost, počal mi rukama-nohama vysvětlovat, že musím synovi sundat bavlněné tričko, které měl na sobě. Syn je mimino a jeho působení v bazénu spočívalo v popocházení mezi atrakcemi a máchání si nohou. To jen abych vysvětlila, že rozhodně nehrozilo nějaké nebezpečí ze zachycení trika při klouzání na atrakcích nebo něco podobného.
Tak jsme plavčíkovi řekla, že triko synovi rozhodně nesundám a že ani nevidím důvod, proč bych měla a nechala jsem ho na břehu bazénu osudu… Onen nešťastník nelenil a sehnal si k tomu nadřízeného, který mne opět vyrazil na druhý konec bazénu prudit.
Že pokud je to tričko bavlněné, musím ho sundat, protože je to v našem zájmu, vyrozuměla jsem, nevím, jestli dobře a taky co to vlastně plácal?…že je v bazénu nějaká chemikálie, která může dělat problém s bavlnou. Více nebyl schopen mi vysvětlit, ani odpovědět na mé dva dotazy – proč tam nikde není žádná písemná informace v tomto duchu?? - proč, když jsme tam byli 12dní prakticky každý den, tak za celou dobu to nikomu nevadilo a nikdo nic neřekl, až poslední den!! Každopádně, nezaznamenali jsme jakékoliv problémy u dětí, u nás, dokonce ani u trička, poslední den jsem tedy prostě syna vytáhla z bazénu dřív než obvykle a odmítla jsem si s jejich postoji kazit dovolenou.
Ale vážně by mne zajímalo, s čím tam tedy tu vodu udržujou….

Cestu do akvaparku jsme měli celkem dlouhou, takže nám vždy bylo dopřáno dostatečně nadávat na hotelového zahradního architekta a podivovat se nad „péčí“ místních zahradníků.
Brzy po nastěhování na hotel jsme se všichni shodli na tom, že AKASSIA snad nemá jednu rovnou cestičku.
Sakra v tom hotelu se člověk, kvůli různým krucánkům a odbočkám tak nachodí, že to je děs!
Možná je to víc vnímáno, když člověk jezdí s kočárkem, ale i tak bych řekla, že zahrady jsou v AKASSII takové, no prostě zvláštní.
Vždycky jsem si myslela, že pokud se v Egyptě povede pro rostliny zařídit voda, musí růst samy jak divé, ale v AKASSII to tak nefunguje. I přes rozvody závlah na tolika místech člověk najde různě poschlou a zanedbanou zeleň, až žasne. Samozřejmě čas od času se vyskytne bougenvila, na které ale nejde nic zkazit, ale jinak vyjma aleje vzrostlých stromů s oranžovými květy nad plážovým barem a vzrostlých sukulentů (tak ty fakt rostou samy)a to byla mnohdy hrůza.
Největší korunou byla kreace (z hrůzy jsem ji ani nevyfotila) u diving centra, kde byly ve fontánce nastrkané umělé vánoční hvězdy. Vyfotila jsem alespoň večerní lampičku odborně „zastříhanou“do živého plotu….taky celkem úlet.
Tak jsem si vždycky po cestě z jídelny říkala(chodili jsme okolo), že bych místního zahradníka odvezla za odměnu na Saharu někam hodně hluboko a tam bych ho nechala. Třeba by zmoudřel???

Cestou do jídelny a zpět jsme míjeli i posilovnu a wellnes centrum, které je součástí hotelu.
Musím říct, že i přes šílená vedra se tam vždy někdo v posilovně trápil, no říkala jsem si, že někteří lidé mají už prostě NÁVYK… Zaměstnankyně spa byly snad jediné, ale velmi mírné „otravovačky“ na pláži.
Nakonec jsem se nechala přemluvit k masáži a nelitovala jsem Místní masérka Aisha nebo Asma, tak nějak, jistě ke 100kg, ale myslím, že svou práci dělala zodpovědně a celkem dobře. Byla jsem u ní 2x na celotělové masáži a brácha se švagrovou u kolegů pak na masáži zad. Nakonec jsme tyhle 4masáže pořídili za 90EUR, to jen abyste věděli, kam smlouvat… Dokonce prý nabízeli u bazénu i HAPPY HOUR, pokud půjde člověk hned tak masáž celého těla za 15EUR, ale to se mně nepoštěstilo.

Jinak jeden z trablů, který mne postihl na místě, byla přetržená guma u potápěčských brylí.
Tak mi nezbylo, než vyrazit do místního obchodu pro nové. Nakonec mi i ty nové vydržely asi jen hodinu, protože mi u nich v ruce praskla plastová spona, která gumu drží… Díky těmto peripetiím jsem měla možnost si celkem fajn popovídat s Angelem, který má obchod s potápěčskými věcmi a tričky v nákupní uličce u recepce.
Mmj.si stěžoval, že si s ním Češi moc nepovídají, tak se za ním, pokud tam bude, určitě stavte a pozdravujte ho !!

Asi poslední kapitolou z AKASSIE bylo jídlo a bary.
Hned na začátku musím říct, že po celou dobu pobytu jsme nezaznamenali vážnější střevní problémy a žádného faraóna.
Snídaně jsme konzumovali v hl.restauraci, obědy buď také tam nebo v plážové restauraci a večeře zase v hlavní restauraci.
Někde jsem zaslechla, že ještě jedna jídelna by měla být někde u akvaparku, ale za nás nefungovala.
Mimoto jsme občas zašli na plážový bar na odpolední snack a jednou jsme byli na lobby na půlnočním snacku.
Dopolední svačinky se v AKASSII nedrží, nebo my je v rámci výzkumu nenašli.. Odpolední svačinky byly jako zmrzka, my je využili na baru u jacuzzi a na plážovém baru. Krom toho na plážovém baru fungoval kuchař od 15-18hod, který v rámci odpoledních svačin chystal hotdogy, hamburgry, kuřecí špízy do housky a kebab, k tomu vždy kopeček hranolek.
Půlnoční občerstvení na lobby spočívalo v zafoliované obložené housce z lednice a hranolkách… Pro hlavní jídla bylo jídlo přiměřeně rozmanité, v plážové restauraci byl výběr menší, ale odpovídal možnostem přípravy. Překvapilo mne příjemně, že i když venku, bylo díky chladícím boxům možné obědvat i zeleninové saláty, ovoce a moučníky po obědě.
Pro oběd bylo jídlo servírovaní v hlavní jídelně, pro večeře, byla velká číst jídel připravovaných a servírovaných venku, uvnitř zůstávaly saláty, zelenina, ovoce a moučníky, což vzhledem ke klimatu, je, myslím, velmi dobrá volba.
Za zmínku stojí určitě toalety u hlavní jídelny.
Jako piktogramy na dveřích měly uvedeny nestandardně obtloustlou panenku a panáčka, to asi na připomenutí toho jak dopadnete, když se v záplavě hotelové nabídky nebudete krotit.
Jedinou černou tečkou byly úplně nevysvětlitelné logistické výpadky zásobování jídla, kdy jaksi vázlo doplňování, takže hladovci stáli u prázdných „loden“, které nikdo nedoplňoval a dožadovali se toho či onoho, nevěděli, jestli to ještě bude nebo nebude, vznikaly zbytečné fronty atd…. Jednou dokonce v dětském koutku došly, myslím, karbanátky a po dlouhém čekání si děti donesly opečené párky, protože karbanátky zřejmě došly úplně.
Tyhle hloupé situaci nastávaly vždy tak jednou za 3 dny, většinou pokud jsme došli později jak 30minut po otevření jídelny.
Zhruba v polovině našeho pobytu se na place začal objevovat asi 40ti letý velmi autoratitavní Arab s malými slunečními brejličkami s cedulkou „exucutive chef“ nebo něco podobného, viděla jsem ho v různých provozech a mnoha lidmi. Působil na mne dojmem šéfa, který se seznamuje s fungováním toho kolosu, takže třeba opravdu všechno nefungovalo jak mělo a hotel vyměnil zodpovědného člověka.
Obsluha na barech byla fajn jako všude, za přiměřené spropitné servírovala vaše pití na stůl už v momentě, kdy na to člověk cestou na bar pomyslel.
Hotel je ale opravdu veliký a hlavně na pool baru u hlavní budovy večer se obsluha měla co otáčet.
Večer jsme pro posezení většinou volili plážový bar – klid, šumění moře, příjemná obsluha a říkali jsme si, že je škoda, že pro večerní posezení nefungoval bar u jacuzzi, tam by to bylo ještě příjemnější….

Tak marně přemýšlím, co jsem zapomněla.
Každopádně pobyt v AKASSII byl fajn, drobné zmíněné muchy jsou, ale myslím, že většině normálních cestovatelů dovolenou nezkazí.

Aha, ještě jedna drobnost, někdo se mne ptal, jestli mne celkový dojem nekazil víc EXIM….
Zpáteční cestu jsme měli naplánovanou na 3hod ráno odevzdání klíčů atd. na recepci a 3.40hod odjezd z hotelu.
Ráno samozřejmě, přesto, že byl slíbený budíček, zvonil telefon jen na jednom z našich pokojů….stejně vstávám na mobil, tak bych to přičetla do kategorie drobných hotelových zmatků.
Asi v půl 4té dojel autobus a po té, co jsme se začli nakládat, zjistila polovina lidí, že jim nedovezli kufry. To už bych viděla jako větší hotelový zmatek… Když dojely kufry, seděli jsme všichni v autobuse, došla zmiňovaná blonďatá průvodkyně EXIMU s tím, jestli máme všechno zaplacené(minibar apod.), že nás z recepce „nechtějí pustit..“.
Přestože jsme se jí všichni několikrát ptali, o jaký se jedná pokoj – to snad sakra na té recepci museli být schopni říct..- neodpověděla nám a stále něco řešila… Tak nevím, jestli to byl zmatek hotelu nebo neschopnost zástupkyně EXIMU.
Výsledkem bylo, že jsme bez jakéhokoliv vysvětlení z její strany odjeli s více než půlhodinovým zpožděním, po cestě ještě nabírali klienty na HOLIDAY BEACH a na letiště dojeli snad 80minut před odletem.
Když se k tomu přidala skutečnost, že úplně ve stejný čas s námi odlétal z letiště ještě jeden TRAVEL do Prahy, trvalo i odbavení na letišti tak dlouho, že jsem snad v životě neproběhla letiště takovým fofrem jak nyní…..ale, není nad ranní sport, že?

Tak teď už je to asi opravdu všechno.