A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Egypt

El Malikia Abu Dabbab - býv. Sol Y Mar Abu Dabbab 5* - druhý pobyt 12ti členné výpravy v Malikii

Hodnocení ubytování

ubytováni jsme byli stejně jako loni v bloku 5000 v přízemí, o což jsem již předem požádal vedení hotelu a bylo mi vyhověno. Příjezd na hotel byl kolem 6:30 a v 8:00 jsme již obdrželi klíče od pokojů. Náramky jsme dostali až v 10:00. Musím ale potvrdit informaci, že kdo po ranním příjezdu na hotel jde na snídani bez náramku, nikdo si ho nevšímá a může se normálně najíst. Viděl jsem pouze jak zastavili jednoho kluka bez náramku, který nesl z jídelny ven plný talíř pečiva a zákusků. To by ovšem nemohl ani s náramkem. Hned první den nám přestal fungovat trezor, po nahlášení dorazili 2 maníci, jeden přinesl baterie, druhý je vyměnil a bylo hotovo :-) V jednom z našich pokojů zase zlobil odpad - nahlášeno a okamžitě řešeno a vyřešeno použitím klasického zvonu. Trochu jsem byl překvapen, když nám na pokoj po příjezdu přinesli mísu ovoce, župany a přezůvky. Také jsme měli na pokojích nachystány rychlovarné konvice, což uvítali příznivci turecké kávy.

Hodnocení stravy

Strava byla oproti loňsku ještě o chlup lepší,já jsem uvítal hlavně pestrý výběr sladkostí po večeři. Všichni z našich 12ti členů byli se stravou velmi spokojeni a to jsme tvořili průřez všemi věkovými kategoriemi. V jídelně vznikal jediný problém a tím je kapacita. Když do hotelu přijelo velké množství arabských turistů(naštěstí jen na 3 dny), tak vpadli do jídelny vždy jak hejno kobylek a u jídla nebylo chvíli k hnutí. Nandavali si plné talíře, které stejně nesnědli a jejich celkové chování připomínalo vyhlášené turisty z východu. Pokud tedy vznikla fronta, stačilo si chvíli počkat, až se kobylky vyřádí a za chvíli byl u jídla už zase prostor a člověk se mohl bez problémů obsloužit. Balená voda při příjezdu není, ale dá se koupit(nebo si přivézt prázdnou lahev) a pak není problém doplňovat kdekoli v hotelu. Zlepšil se i výběr v plážové restauraci, kde bylo vždy k dostání i nějaké maso.

Hodnocení hotelu, pláže, okolí

U hotelu pokračuje čile stavba aquaparku, který by měl být dokončený do 2 měsíců. Moře hezké, ale zdá se mi, že proti loňskému roku přece jen o něco horší. Na pláži u hotelu jsou nové cedule s tím, co se v moři nesmí, ale bohužel to stále mnoho turistů nedodržuje. Populární je stále hlavně sahání na želvy a krmení rybiček. Nechápu, co k tomu lidi vede. Plavčík na pláži sotva uhlídá korály. Během pobytu mě několikrát požádal o půjčení mého dalekohledu a tak jsem mu rád vyhověl. Pravda je ale ta, že nemůže uhlídat celou zátoku. Já sám jsem napomínal cca 5 lidí, kteří sahali na želvy, 3 co stáli na korálech(z toho 2 Araby) a 2 co krmili ryby. Jediným Arabům to bylo úplně jedno, ostatní toho po mém napomenutí nechali - otázka je na jak dlouho. Pokud si lidé této zátoky nebudou vážit, nedopadne to tady dobře. Oproti loňsku v zátoce přibyly 2 čluny, které vozí turisty a potápěče přes zátoku. Já zátoce Abu Dabbab přeji, aby si co nejdéle uchovala svou krásu, ale bohužel s přibývajícími turisty to bude stále těžší. Musím ale také zmínit, že jsem zde potkal fajn lidi, kteří také rádi obdivují krásy Rudého moře, se kterými jsem si velmi rozuměl a jsem moc rád, že jsem je poznal. Protože jsem náruživý šnorchlista a fotograf, kazila mi dojem špatná viditelnost ve vodě(netuším proč), která se ke konci pobytu trochu zlepšila.

Hodnocení personálu hotelu

Personál se choval velmi slušně a jediný menší problém byl oproti loňskému roku s obsluhou baru na pláži. Nechtěli už mi dávat kafe a pití najednou pro všechny, ale museli jsme si tam vždy každý dojít sám a dali max 2 kafe. Ale to jsem moc neřešil a dýška jsem tak rozdával večer v lobby baru, kde se naopak proti loňsku velmi zlepšili a do obsluhy zapojili i děvčata z Ukrajiny, Polska.....ale ven na terasu běhali hlavně kluci a chovali se bezvadně. Animační program velmi bohatý, ale musím přiznat, že pro mě obtěžující - já jsem 3 hodiny ve vodě a pak si chci chvíli odpočinout, což jde velmi těžko. Ale když vidím, jak lidé animační programy rádi využívají, chápu snahu animátorů a nemám jim to za zlé. Kdo má animační program rád, myslím, že se zde nebude nudit.

Celkový dojem, přístup personálu

Mimo 3 dnů, kdy hotel navštívili arabští turisté, kteří se chovali jako dobytek, to byla skvělá dovolená. Chápu vedení hotelu, že turisté jsou peníze, ale nechápu, že je nechali se chovat tak, jak se chovali - například při obědě na pláži si nanosili talíře až na lehátka přímo k moři, jídlo nesnědli a talíře tam i se zbytky nechali až do svého odchodu a kolem sebe poházené plastové kelímky od pití. A personál to po nich po jejich odchodu milostivě uklízel. Tato epizoda nám ale nemohla zkazit celkový pozitivní dojem z dovolené a ani informace, že při zpátečním letu budeme mít mezipřistání v Sharmu - podívali jsme se tedy na chvíli na Sinaj :-) Ještě musím zmínit, že v hotelu podražily služby - loni jsme za masáž Kleopatra zaplatili 70USD a dostali jsme 2 masáže(jednu na začátku a jednu na konci pobytu). Nyní za 50USD pouze jedna masáž, podražil i výlet na čtyřkolkách, ale tam jsme to vzhledem k tomu, že nás jelo 7 usmlouvali na 32€ místo nabízených 40€. Podražila i balená voda. To ale nic nemění na tom, že jsme prožili krásnou dovolenou, na kterou budeme rádi vzpomínat. A možná se sem ještě vrátíme i do třetice.

Fotogalerie

Další recenze hotelu