A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Egypt

El Malikia Abu Dabbab - býv. Sol Y Mar Abu Dabbab 5* - ŠPATNÝ ZAČÁTEK, DOBRÝ KONEC?

Hodnocení ubytování

Hotel Malikia Abu Dabbab jsme navštívili potřetí, tentokrát na 15 dní, od 15.9. do 29.9.2016. V Egyptě jsme byli již 27x, protože milujeme podmořskou krásu Rudého moře. Cestovali jsme s CK Blue Style - s eg. let. společností Air Cairo, letadlo A320 - odlet z Ruzyně byl v 10.45 dopoledne. Let OK, sedadla však nahuštěná, nebylo kam dát nohy. V uličkách bohužel opět plno nalepených žvýkaček, jídlo celkem slušné a nápoje rozhodně lepší než Travel, vodu nám nalili kdykoliv. Bohužel polovina arabs. posádky při letu spala na předních sedadlech. Je velká škoda, že časy letů jsou takové jaké jsou, ukradnou tím první i poslední den pobytu. Jízda do hotelu trvala dost dlouho díky několika zastávkám v jiných hotelech, takže jsme se do hotelu dostali bohužel až pozdě odpoledne. Západ slunce byl cca v 17.30, takže jsme o první den pobytu tím pádem přišli. (Jinak východ slunce byl v tomto období zhruba v 5.30.) Obsazenost hotelu - cca 80 %. Bylo zde zpočátku bohužel hodně arabů, víc než 1/3 hotelu, měli nějaké svátky. Jak to pak v jejich přítomnosti vypadalo v jídelně, není třeba komentovat. Řvoucí kupa dětí, binec atd. - jistě každý zná. Po jejich odjezdu převažovali v hotelu Češi, což bylo fajn, dalšími klienty byli Němci, Poláci, pár Slováků, cca 4 Rusáci a zůstaly asi 3-4 rodiny arabů. Byli jsme - po výměně pokoje (nedodrželi totiž co slíbili v emailu a dali nám jiný pokoj, navíc v poschodí) - ubytováni v č. 2011, v bloku 4, v přízemí - chodíme k moři terasou. Výhled do zahrady, na bazény a tobogány, blízko jak k moři, tak k bazénům i do restaurace, takže nakonec spokojenost. Úklid na pokoji ušel, jen jsme si neustále museli říkat o ručníky a toaletní papír, což bylo otravné. Věčně uklízeč zapomínal, nebo sliboval, ale slib nikdy nedodržel. Byl vyměněn za jiného, ale situace se opakovala. Za celý pobyt jsme neměli v pokoji jediného komára, což bylo bezva. Vodu na pokoje nedávají, nutno čepovat z barelů, které jsou v jídelně, před jídelnou, nebo u barů. Doporučuji vzít z domu 2 prázdné plastové láhve, nebo lze koupit v Lobby baru velkou láhev vody za 2,-USD. Čas je v tomto hotelu stejný jako u nás. Zahrady v areálu by mohly být bohatší a udržovanější, oproti např. h. Gorgonia tady rozhodně slabší. Taktéž úklid v areálu by mohli zlepšit. V záhonech plno odpadků. Bazény byly pěkné, čisté, udržované (voda 26st.) a lehátek dostatek. Hotel má nový aquapark s tobogány - hojně navštěvované, oblíbené, taktéž pro děti dle mne dobře vyřešeno. Ležení u bazénů nevyhledáváme - většinu času jsme v moři. Lehátek u moře dostatek, ale od časného rána obsazenost předních řad. Mnohá lehátka i větrolamy by neškodilo vyměnit, v dezolátním stavu. Cedule se zákazy - šlapání a dotýkání se korálů, krmení ryb a sahání na želvy mnozí nerespektovali. Ti, kteří chodili přes korály, nebo se na ně postavili, byli vypískáni a upozorněni na zákaz. U moře byl zkušený plavčík (od 8 do 17.30 hod.). Zátoka Abu Dabbab je stále krásná - úžasné korály a bohatý podmořský svět. Viděli jsme opět plno podmořských živočichů, jako jsou např. želvy, kterých je zde stále plno, dále síby, trnuchy leopardí, modroskvrnné, jemenské, barakudy, chobotnice, tygří ryby, ropušnice, ostence, perutýny, čtverzubce, ježíky a plno plno dalších nádherných obyvatel moří. Měli jsme veliké štěstí a za pobyt jsme viděli i 3x dugonga, je překrásný a být s ním přeji všem - úžasný zážitek. Vítr byl bohužel téměř stále, někdy dost silný. Výhoda této zátoky je, že můžete do vody kdykoliv. Je dobré si přivstat, ráno se nejlépe šnorchluje, není ještě tak velký vítr, všude klid. Doporučuji šnorchovat na straně u Hiltonu, kde je korál nejhezčí, nebo se kochat želvami zhruba uprostřed zátoky, kde se živí trávou. Šnorchlovat lze i směrem doprava, k h. Equinox. Teplota moře byla cca 28-29 st, místy i 30st, venku 34 -36 - 37st ve stínu. Co se týče animačních večerů, tak ty já nevyhledávám, raději jdu dříve spát, abych si brzy ráno přivstala a šla k moři. K stravování na pláži: Výběr byl omezený, ale komu se nechtělo do jídelny to určitě stačilo. Dělali např. koftu, karbanátky, směs zeleniny s masem, těstoviny, dále trochu zeleniny, ovoce, ale bohužel zákusky obsypané množstvím vrabců. Po stížnostech lidí později přikryto poklopy. My jsme chodili do restaurace. K restauraci: Personál se snažil, číšníci usměvaví, příjemní. Stoly v jídelně ale špinavé, hrany stolů a židlí - nános letité špíny, potu, krémů od lidí. Některé nádobí omlácené a oštípané. Výběr jídla v době pobytu arabů jakž takž dostačující, oproti jiným rokům rozhodně slabší, přestože hotel byl obsazen z 80%. Ovoce letos menší výběr (nebyly např. melouny atd). Koutek s jídlem pro děti katastrofální, např. studené párky (bez masa), karbanátky, kofta a pod. Pro děti nevyhovující. Avšak po odjezdu arabských rodin neskutečná změna, výběr jídla minimální, bídný, obzvlášť u oběda. Vyvrcholilo to tím, že nebylo z čeho si vybrat, hlavně rodiny s malými dětmi neměli dětem co nabrat, navíc nedali ani jeden zákusek, jen 3 misky pudinků, což klienty už hodně rozčílilo a napětí mezi lidmi značně stouplo. Stížnosti na stravu se hromadily, stěžovali si klienti jak od BS, tak od Eximu. Tímto se dostávám k největšímu záporu, který si nechávám až na konec mé recenze, ale považuji toto za nutné zveřejnit. V hotelu byl od 1.9. nový generální manažer (dále jen GM) - Ayman El - Harras. Můj názor je, že Egyptský personál hotelu potřebuje určitě přísné vedení, nicméně nám se nelíbil jeho způsob vedení, neboť GM má lidi motivovat a řídit, nikoliv však srážet a deptat. U GM Aymana vítězí bohužel ego nad charakterem. Po stížnostech mnoha lidí na stravu, špatný a minimální výběr jídla, se uskutečnila schůzka - mítink s tímto GM před večeří, kde slíbil nápravu v jídle, což se i stalo. Večeře byla o 100% lepší než předtím. Za toto mu děkujeme! Na hotel přijel i gen. manažer BS, se kterým jsme měli sezení. Avšak druhý den mě a mého syna GM označil za původce a iniciátory ,,vzpoury,,. Nevím, jak k tomuto dospěl, stěžovala si spousta lidí, my byli jen mezi nimi. Delegátkou BS v tomto hotelu je Barbara Poláčková, která nám sdělila, že si GM přeje, abychom z hotelu odešli a pokud nepodepíšeme při odchodu papír, že bylo vše v hotelu v naprostém pořádku a nebyly žádné problémy, zařídí nám razítko v Eg. nežádoucí! Až takto! Co k tomuto dodat? Vskutku neprofesionální jednání! Pokud se klient ozve a řekne nahlas jakýkoliv zápor, letí. Jak nám asi bylo, není třeba popisovat… Já, která má Egypt ráda, miluje a chrání podmořský svět, nic neničí, nestěžuje si na kdejakou drobnost či pitomost, dopadne takto. Jak za komunistů - držet hubu a krok, jinak letíte. Delegátka Barbara se nás u něj zastávala. Naštěstí na hotelu pracuje skvělá a profesionální Guest Relation - manažerka Petra Nawrocká, která se neustále stará o hosty, všechny ochotně vždy vyslechne, pomůže, vše řeší, v případě potřeby přeloží, problémy okamžitě pomůže každému odstranit. Za své pobyty v Eg. jsem nepoznala lepší manažerku, než je ona. Bezvadná ženská, milá, přátelská, inteligentní, člověk s otevřeným srdcem - je prostě skvělá. Náš problém - krom jiných - dořešila profesionálně právě Petra, uskutečnila se schůzka s vysoce postaveným manažerem hotelu, panem Karamem Badrou, který tam už působí léta, je skvělý, inteligentní, přátelský a profesionální, bezva člověk. Ten se nám ze srdce omluvil, (prý šlo o nedorozumění) dal nám dárek a řekl, že bude moc rád, když se do hotelu znova vrátíme, že budeme VIP hosté! Bohužel díky GM chce Petra skončit, s ním se prý prostě spolupracovat nedá. GM, který je arogantní, egoista, bezcharakterní člověk, všichni jsou u něj debilové a idioti, nikoho nevyslyší, řádně nespolupracuje ani s nejvyššími manažery hotelu, kteří tam jsou už léta a mají řadu zkušeností prostě nemůže dobře řídit hotel. Většina personálu hotelu si přeje odchod GM Aymana. Petra tam bude moc chybět! Práci manažerky vykonává už dlouhá léta a rozhodně skvěle. PS: Tímto tě, milá Petro, pokud to budeš číst, moc zdravím, přeji vše hezké a hlavně pevné nervy! Petro, máš můj obdiv a děkuji ti z celého srdce já i můj syn. Děkuji i za rychlou pomoc u lékaře a překlad. PPS: Smutné je i to, že můj syn dal na facebook fotky dugonga, ty mu však byly adminem zpravujícím FB stránky hotelu ukradeny bez jeho vědomí a svolení. Admin neuvedl ani zdroj či poděkování za fotky! Hotel si je přivlastnil a uváděl jako vlastní, což je sprosté. Jedni češi si při hromadné schůzce GM Aymana vyfotili a jak dopadli? GM se jich prý ptal na číslo pokoje a následně jim prý vlezli v jejich nepřítomnosti - při večeři - na pokoj a vymazali všechny fotky z fotoaparátu. Pokud je to pravda, tak co k tomuto lze ještě dodat? Tento hotel mohu s klidným svědomím doporučit těm, kteří milují podmořský svět - je to krásná zátoka s nádherným vstupem do moře, určitě se sem ještě někdy vrátím, resp. pokud se jednání gen. manažera změní a obrátí k lepšímu, nebo lépe řečeno když odejde. To by bylo možná nejlepší pro klienty i zaměstnance. Toto byl nejen názor můj, ale i většiny klientů a hlavně zaměstnanců hotelu Malikie za našeho pobytu. Poznali jsme plno nových přátel z Čech, kteří milují Rudé moře a život pod hladinou stejně jako my. Tímto všechny zdravím. Měli jsme v plánu došnorchlovat k Equinoxu a jít pěšky zpět, ale po mém pádu v jídelně, kde jsem se smekla po rozlitém džusu nějakého hosta, jsem si plnou parou narazila o podlahu koleno, které mě bolelo až do konce pobytu, takže jsme trasu k Equinoxu vzdali, bylo nám řečeno, že je to dost náročné, cca přes hodinu plavání a horší výlez z vody u Equinoxu a pak ještě chůze zpět. Takže jindy, snad ;) Antinal koupit u delegáta nelze, mají přísný zákaz, lze koupit v lékárně na hotelu, nechat si napsat účtenku - doma pojiš. proplatí, nebo zajít za místním lékařem, který je přímo na hotelu, má smlouvu s BS, vše bez problému, vytočí vám i pojišťovnu, není nutno platit ani volání. Před našim koncem pobytu najelo do hotelu velké množství Poláků, takže se tvořili v jídelně dlouhé fronty. Mnozí se rádi napili i přes míru a vyžadovali alkohol i po uzavření barů. Z hotelu jsme odjeli ve 2 hod ráno, let měl být v 5.00hod. Let domů - 1/2 hod zpoždění. Nyní popíšu zvýšené bezpečnost. kontroly na letišti v Marse: Před příjezdem autobusu k letišti kontrola, zda není pod autobusem bomba. Všichni cestující se na letišti při kontrole zavazadel a kufrů musí povinně zout, následuje osobní prohlídka všech (ženu pochopitelně žena, muže muž), neexistuje projít s vodou, ostrým předmětem atd. Toto vše proběhne 2x, pak mnohým přejedou čímsi ruce - dlaně a prsty - kontrola, zda někdo nepřišel do styku s výbušninou - zanechá to prý neviditelné stopy. Popisuji laicky, ale kontroly v Marse zpřísnili, což je správné. Mnohým i namátkově prohlédli celý kufr.

Celkový dojem, přístup personálu

Vzhledem ke krásné zátoce a pláži doporučuji milovníkům podmořského života Rudého moře.

Fotogalerie

Další recenze hotelu