A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Egypt

Hilton Nuweiba Coral Resort 4* - Krásná Taba aneb vše není dokonalé

Hodnocení ubytování

Úvodem této recenze mohu napsat, že to byla krásná dovolená, která se nám podařila užít dle představ. Avšak má recenze na tento hotel, nechť se stane reálným obrazem průběhu, leč "růžové brýle" z nadšenosti z faktu že jsem na dovolené mohou většinu lidí obměkčovat v hodnocení, protože vytáčet se na dovolené se nikomu nechce ... V mé recenzi budu hodnotit známkou jako ve škole. Nyní k ubytování. Hotel čistý, areál uklízený, zahrada nádherná, opečovaná. Měli jsme připlacený pokoj SUPERIOR. Po příletu a dojezdu na hotel v 7:00 hod. ráno se spustila vlna klasických ubytovacích formalit. Většina nových klientů dostala ubytování kolem oběda, my na náš pokoj čekali na klasickou 14:00 hod. Dostali jsem BUNGALOV (no. room 4115), což se ukázalo jako výtečné pro klidnou dovolenou a vžitá myšlenka která byla v našich hlavách už v příjezdu, že budem v přízemí budov, se rychle vyměnila za maximální klid nerušený pohybem po chodbách a voláním hlučných turistů z chodby do pokoje apod. Pokoj byl každý den vzorně uklizen, obden dostali kluci od nás 1 USD, takže se stalo pravidlem pro každý den, že se tvořila ručníková zvířátka, rostlinky a srdíčka. Pi předání pokoje nám hotel boy ukázal všechny funkční prvky, seznámil s trezorem. Při odchodu na oběd jsem zjistil že nezavírá zámek u vchodových dveří. Kolemjdoucí "údržbář" ihned přiskočil, nabídl pomoc k řešení problému a než jsme dali oběd, dveře funkční. Leč bungalov není rekonstruován jako hotelové pokoje, určitě jsou čisté malby zdí, postele široké a pohodlné, dle fotek stejné jako na hlavních budovách hotelu. Na pokoji byla i rychlovarná konvice. Ubytování a celý areál hodnotím 1*

Hodnocení stravy

Strava chuťově výborná, co se rozmanitosti týče, tak jsem nestihl za 12 dní vše ochutnat. Věřím, že se dá v Egyptě najít větší nabídka jídel, ale hlady rozhodně trpět nebudete. Popis kde co dostanete už zde bylo mnohokráte zmíněno. S doplňováním nebyl problém, na oběd jsme chodívali v poslední hodince výdeje obědů. Co se nápojů týče, tak na pokoj 1,5 litru balené vody denně, káva a čaj doplňována na pokoj. V barech a restauracích klasiké nápoje Fanta, Sprite (7UP), Cola, pivo a vína místní výroby. Odpoledne na pláži nanuky značky Nestlé. Cukrovinky tradičně výborné, po nich se nám bude hodně stýskat. Jako katastrofální vidím výběr ovoce. Červený melou byl za 12 dní cca 3x, jinak zelený meloun. O nektarinky, hroznové víno člověk nezavadil, z ovoce bylo k mání hrušky, naše klasické nebo jejich zvláštní hruška. Zeleniny dostatek, včetně výborných salátů. Stravu hodnotím 2-

Hodnocení hotelu, pláže, okolí

Okolí hotelu jak už jsem se zmínil je dokonale čisté, udržované, každé ráno od 6:00 hod. zahradníci řádí s hadicema, probíhá manuální zálévání, kam nestačí pevně instalované rozprašovače a zavlažovací hadičky. V průběhu dne pak zametání chodníčků, zastřihnutí keřů, palm, sečení trávníků. Chlorování bazénů začne večer po 18:00 hod, takže večerní koupání v bazénu se nerealizuje. Do 8:00 hod rána je bazén(y) mimo provoz. To nám osobně nevadilo, jeli jsme k moři. Pláž pro nás dokonalá, dostatek slunečníku, maximální soukromí při dostatečné vzdálenosti. Pláž i vstup do moře písčitý, stačilo překonat oblázkový pás, pak už čistý jemný písek, boty do vody nebylo potřeba. Voda čistá, průzračná, ve dvou metrech krásně viditelné na dno. V noci osvícené molo, které nasvěcuje i vodní hladinu a lze sledovat mořský svět pouhým okem. Lodě projíždějící kolem do přístavu v Nuweibě je zpestřením, od rychlo lodi je většinou moře krásně rozvlněno, což je takovou místní atrakci ... všichni do vody, jede rychlo člun:)

Hodnocení personálu hotelu

Tak včera se ještě diskutovalo s ostatníma cestícíma na letišti v Praze, kteří měli zkušenost z ostatních hotelů v oblasti, jak moc průběh Ramadánu měl dopad na chování personálu v hotelech. Tento bod nebudu soudit, na to si každý může udělat sám svůj názor. Rozhodně si ale dovolím zhodnotit management Hiltonu. Měl jsem za to, že otroctví se už neprovozuje. Leč jsem se přesvědčil, že v roce 2010 je tomu jinak. Číšnici pravidelně ti stejní, náš pobyt zasáhl tři týdny, za 12 dní stejní lidé, od rána kdy jsme dorazili před 7 na snídani, tak do 22:30 hod u večeře pořád ti samí. Jaké může pak asi jedinec podat výkony, tvářit se atd., když maká nonstop týdny den co den, průměrně 16 hodin? Navíc organizace, kdy pití u oběda či večeře z pravidla nosí pro celou restauraci dva chlapci a zbytek zevluje po place v rolích sběračů nádobí? Běžná praxe ohledně pití byla taková, že jsme měli snědeno a přišel se optat co si dáme k pití, nebo nepřišel dlouho nikdo a pak oba po sobě, takže v rámci čekací doby následovala zdvojená objednávka. Dále musím vypíchnout, že někteří v rámci all-inclusive dělají jako by to dávali ze svého. Tím myslím situaci, kdy český pán v letech se dožadoval pro sebe dvou piv naráz, kdy čekat na číšníka při žízni ho nutkalo si objednat dvě 0,4 l skleničky naráz, on odmítal, došlo k slovní výměně, donesl mu jednu, došlo k vysvětlování proč chce opět dvě, páč si objednával ještě jednu. Pak je sice dostal, ale muselo dojít k takové scéně? Jsou to věci nad kterýma člověk mávne rukou, nedorozumění, bral to jinak. Bohužel při pobytu se prokazovalo, že systém organizace číšníků, pokyny pro nalévání nápojů, je slabina Hiltonu. Pivo krom baru na pláži se nelévá z láhví, takže běžná praxe též byla nalít zvětráka v objemu 0,1 z načaté láhve a dolít to novou načatou lahví. Láhve klasicky 0,5 litru, ale hold, malé skleničky. Ještě jedna perlička z personálu je jeden z ručníkářů na pláži. Chlapec je takový Casanova, nechť je toto varování pro partnery, manželi ať už v přítomnosti vedle partnery, nebo v horším případě nechaje samotné pobývati v Hiltonu. Ramadán neramadán, chlapec měl potřebu ošavávat ženy tlusté, tenké, mladé staré, bylo mu to jedno, putoval od slunečníku ke slunečníku. V případě že nebyl manžel, či přítel, byl rozjetěší, v případě přítomnosti přítele, či manžela, měl potřebu zjišťovat zda je to sestra, nebo v jakém stavu jsou, flirtovati mu i takto nevadilo:) Uvaděč/dveřník v hlavní restauraci - zažili jsme dva, postarší pán byl mimo mísu, věnoval se hlavně zábavou u stolu arabských turistů, to že někdo vešel a neví kam zasednout, to neřešil. Byl vystřídán mladším na 7 dní a zde se v pár dnech podařilo vše asi tak jak by mělo fungovat, dveře otevřeny a my usazeny ke stolu, pokud nebyl připravený, zařídil okamžité nachystání aby se mohlo konzumovat. Jinak personál kamarádský, pokud bylo něco žádáno, dostalo se, vždy byla domluva. Kaňkou je zmiňováné roznášení nápojů a perličkou je ručníkář:) Takže personál pro mě 3-

Celkový dojem, přístup personálu

Celkově zavládla spokojenost, oběd a večeře byla o štěstí kdy člověk dostal pití. Klidně bych si zašel načepovat k automatu sám, jen kdyby tam byl:) Co se chování Rusů v hotelu týče, tak naprosto v poklidu, hlučela tam jen 20ti členná arabská rodinka, která měla potřebu komunikovat z moře do druhé řady slunečníků nebo směrem k baru na pláži. V příštích letech se do Hiltonu v Nuweibě nevrátíme, protože chceme okusit i jiné možnosti, ale náš návrat v budoucnu do Hiltonu není vyloučen, jen budem doufat, že management se naučí organzovat práci a zruší i otroctví.

Fotogalerie

Další recenze hotelu