Savita Resort & Spa 5* - Solidní standard v pěkné lokalitě

Hotel se nově jmenuje SIVA Sharm, ale jde o starší rekonstruovaný hotel s vynikající polohou u korálového útesu v Shark's Bay. Na rozdíl od ostatních hotelů v této oblasti (Hilton, Sunrise Island, Concorde) má daleko větší pozemek a zejména pro šnorchlisty je toto velkou výhodou, protože mají prakticky neomezenou délku útesu k dispozici. Hotel odpovídá standardním egyptským 4-5*. Pokoje jsou buď v hlavní budově (7patrová budova kaskádovitě na útesu - všechny pokoje s výhledem na moře) anebo v oddělených depandancích. Bydlení v hlavní budově na vysoké úrovni - vše fungovalo, není si na co stěžovat. V hlavní budově u restaurace je i wifi internet, který občas funguje obstojně, občas vůbec.

Vcelku rozmanitá, dobře ochucená a dostačující. Vše srovnatelné s jinými hotely podobné úrovně v Egyptě - možná bych vyzdvihl nadstandardní výběr ovoce - každý den cca 4 druhy, které se různě obměňovaly. Alternativou k obědu v restauraci byly stánky s fast foodem u pláže. Naopak velkou slabinou jsou v celém hotelu nápoje. To, že se rozlévají do 150ml jednorázových kelímků, není až takové překvapení. Ale bohužel nápojové automaty na postmixy jsou vypnuté, standardní omezená nabídka drinků (cola, mirinda, 7-up, pivo) se nalévá z lahví a povětšinou teplé, bez ledu prakticky nekonzumovatelné (a led ne vždy je k dispozici). Ve srovnání s jinými hotely této úrovně velmi podprůměrné, bohužel (jak rozsahem, tak způsobem servírování).

Pláž kaskádovitá v několika úrovních. Slunečníků na pláži na celý hotel není dostatek, bylo třeba zabírat ráno, ale mnoho lidí zůstává u bazénů a v případě potřeby je mezi bazénem a pláží ještě travnatá plocha se slunečníky, takže se to dá. Vstup do vody pouze pro plavce, skrz dvě pontonová mola přímo za hranu útesu. Nalevo od hotelu již žádný další není, takže je možné plavat neomezeně asi kilometr podél krásné hrany útesu - bez vln a mořských proudů, pro šnorchlisty doporučuji. Večer je možno zajít do zábavní čtvrti SOHO která je asi 10 minut chůze od hotelu - duty free shop, obchody, restaurace, bary, hrající fontána atd.

Bezproblémový, příjemný. Bakšiše nikdo nevyžaduje, ale jistě uklízeče, nebo číšníka sem tam dolar potěší, je to na vás. V hotelu je převážně ruská klientela, která není u personálu příliš oblíbená, takže pokud si zvládnete objednávat v angličtině či němčině, budete u personálu v oblibě. Animační programy rusko-anglické - přes den jsme nevyužívali, večerní programy víceméně průměrné jako všude jinde, nic extra.

Velmi dobrý. Hotel nás příjemně překvapil a neměli bychom problém se sem vrátit znovu. Jako největší mínus beru systém nápojů v all inclusive režimu - teplé, zvětralé, nedostatečné rozmanitostí, což se ale samozřejmě dá přežít :). Cestovali jsme s rakouskou CK ETI, takže služby na daleko vyšší úrovni než české CK (např. zdarma pozdní check-out včetně all inclusive, slevy na parkování na letišti, lepší pokoje automaticky po příjezdu i bez bakšiše atd.). Klientela hotelu je tak ze 70% ruská, zbytek německá, rakouská, anglická a několik slováků, češi jsme byli jediní.

přenádherný hotel jadrníčková hana   06.01.2009