Vime Gorgonia Beach Resort 5* - Šnorchlovací ráj

Měli jsme zaplacen promo pokoj a vzhledem k tomu, že jsme nedali bakšiš a hotel byl zcela zaplněn, očekávali jsme něco příšerného, ale pokoj byl pěkný s terasou a sušákem na prádlo, trezorem, lcd televizí, funkční klimatizací, lednicí, záchodem a koupelnou. Ubytováni jsme byli z důvodu zaplnění hotelu až odpoledne. Pokoj byl napůl cesty mezi restaurací a pláží. Hotel je poměrně prostorově rozsáhlý, takže se občas musí trochu chodit. Bazény jsou velmi pěkné a málo využívané. Začátkem května jsme neměli komáry, jen trochu mravence.

Výborná. Poprvé v Egyptě jsme neměli zažívací potíže. Výběr dostačující, variabilita dobrá, jen snídaně byla celkem podobná, ale tak to bývá většinou. Nápoje jako Coca cola a Sprite rozlévané z originálních lahví. Míchané nápoje z prášku - ananas, mango, pomeranč. K obědu i večeři byla na stole 1,5 litrová láhev vody. Na pokoji byla každý den na stole taky 1,5 litrová láhev a v lednici dvě 0,6 litru. Polévky byly k večeři alespoň dvě, k obědu jedna nebo dvě. Zmrzlina byla v ceně all inclusive.

Hotel má pláž s korálovým podložím, ve kterém jsou dva korálové bazény. V bazénech je přemnožen bodlok rudomořský a dochází často k útoku na člověka, pokud se nevěnuje dostatečná pozornost. Například lidé při odlivu někdy postávají ve vodě a nevšimnou si tak opakovaného varování a pak s řevem a kousancem vybíhají z vody. V době páření hrozí i větší útoky. Bodloci se pohybují hlavně nad korálovými deskami a snaží se zahánět plavce. Dával jsem si pozor a nikdy mi nic neudělali, pokud jsem při varování jejich prostor hned opustil. Vstupy k těmto bazénům jsou vymezeny řadami žlutých vlajek. Dále jsou vidět červené vlajky, které jsou umístěny na začátku vnitřní stěny vnější korálové hrany. Údajně označují dobrá místa pro přeplavání vnější hrany a určitě znamenají místo, kde by se v žádném případě nemělo šlapat na korál. Na pláži jsou na dvou místech vlajky, které označují počasí a stav moře. Zelená představuje nejlepší podmínky pro koupání a šnorchlování, při červené je lépe nechodit do vody. Už při žluté mohou být celkem silné vlny. Počasí a přílivu s odlivem je v tomto hotelu třeba věnovat mimořádnou pozornost. Neexistuje zde molo, proto je třeba na korálovou hranu přeplavat. To je možné při přílivu. Vstupní místa jsou popsána i v eco booku na pokoji v hotelu. Na potápěčském centru je vyvěšena tabulka a graf s přílivy a odlivy.(tisknou si tuto stránku : http://easytide.ukho.gov.uk/EasyTide/EasyTide/ShowPrediction.aspx?PortID=4098&PredictionLength=7). Doba přílivu a odlivu se posouvá a hrana lze dobře přeplavat nějakou dobu před maximálním přílivem a po něm. Na úrovni potapěčského centra je vstup do vody označen bílými bójkami, zde se dá dostat do vody a z vody prakticky kdykoliv a hrana je zde úzká. Místo se používá jako vstup a výstup potápěčů. Potápěčské centrum také organizuje pravidelná šnorchlování zdarma s instruktorem. Je možné si i zaplatit šnorchlovací výlety (http://www.tgidiving.com/eng/marsa_nondivers.php). Vzhledem ke kráse korálů na hraně u hotelu je to ale celkem zbytečné. Pokud se postavíme čelem k moři, je vidět, že na levé části korálové hrany je trochu divočejší moře. Ve vnější korálové hraně je vytvořena krásná laguna, kde lze pozorovat bělocípé korálové žraloky, jsou ale velmi bázliví. Pokud se vstupuje u potápěčského centra a plave se vpravo, je zde také krásná laguna z korálů. Proudění je na pravou stranu, proto se většinou vstupuje vlevo a plave vpravo. Podél pobřeží se dá doplavat až k hotelu Shams Alam, nebo je možno dojít pěšky. Na plavání jsme se ptali v obou centrech a nikdo nás od toho neodrazoval a bylo popsáno i na diskuzi na Orbionu, tak jsme to zkusili za zelné vlajky a přílivu, protože to by neměly hrozit přílivové a zpětné proudy a šlo to dobře. Nikdy jsme ani nepoužili vestu nebo ploutve. Jen boty do vody. Ty jsou zde nezbytně nutné. Cestou k hotelu Shams jsou přátelští beduíni. U hotelu Shams Alam je nádherné šnorchlování přímo z pláže a i z mola. V potápěčském centru mají velkou mapu, kde i ochotně ukáží šnorchlovací trasy. Obzvláště krásné jsou korálové ostrůvky u Shams a přímo u pláže.

Celkem přátelský. Byli jsme první skupina od Blue Stylu a tak nebylo ještě vše zaběhnuto a bylo nedorozumění ohledně snídaně. Příjeli jsme o půl osmé. Nakonec nám snídani dali, tak si myslím, že příště to bude automaticky.Číšnici byli velmi slušní. Jednouho jsme neustále učili česky. I personál na pláži velmi přátelský.

Hotel má o hodinu posunutý čas dopředu oproti zbytku Egypta.